Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εκπόνησης της πτυχιακής διατριβής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας», του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χειμώνα 2009-2010 στο νομό Αττικής και η μόνη προϋπόθεση για συμμετοχή στην έρευνα ήταν η διαμονή σε περιοχή του νομού. Για τις ανάγκες αυτής δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο μέσω του οποίου συγκεντρώθηκαν δημογραφικά αλλά και ψυχομετρικά στοιχεία 319 καταναλωτών. Από το δείγμα των 319 ατόμων τελικά οι καταναλωτές βιολογικών τροφίμων ήταν 241 και με βάση αυτούς έγινε η περαιτέρω επεξεργασία των στοιχείων, ενώ από τους καταναλωτές που δήλωσαν μη χρήστες ζητήθηκε η συμπλήρωση των δημογραφικών τους χαρακτηριστικών και όχι των υπόλοιπων κομματιών του ερωτηματολογίου. Οι αναλύσεις των παραπάνω δεδομένων έγιναν με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.
Στα πλαίσια της έρευνας αυτής έγινε προσπάθεια σκιαγράφησης του προφίλ του Έλληνα καταναλωτή βιολογικών τροφίμων και οι παράμετροι που μελετήθηκαν ήταν η χρήση ή μη των βιολογικών τροφίμων, η συχνότητα και ο βαθμός κατανάλωσης αυτών, καθώς και οι πηγές πληροφόρησης του καταναλωτή για την βιολογική διατροφή.
Επιπρόσθετα, διερευνήθηκε η στάση (attitude) του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στα βιολογικά τρόφιμα ενώ παράλληλα εξετάστηκε ο βαθμός της αφοσίωσης και της ικανοποίησης του από τη χρήση αυτών.
Στο δεύτερο μέρος, η έρευνα εστίασε το ενδιαφέρον της στην αλληλοσυσχέτιση μεταξύ των μεταβλητών της αφοσίωσης και της ικανοποίησης, ενώ διερευνήθηκε η επίδραση των δημογραφικών παραγόντων του δείγματος στις μεταβλητές αυτές αλλά και στην μεταβλητή της στάσης .
Τέλος, δημιουργήθηκαν με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία αλλά και τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα 7 αγοραστικά προφίλ του Έλληνα καταναλωτή Β.Τ., βάση των οποίων εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα. Τα προφίλ αυτά στην συνέχεια εξετάστηκαν σε σχέση με τους παράγοντες της αφοσίωσης και της ικανοποίησης, έτσι ώστε να διερευνηθεί πιθανή διαφοροποίηση στην ικανοποίηση και στην αφοσίωση του καταναλωτή ανάλογα με το αγοραστικό προφίλ στο οποίο ανήκει.
This survey was conducted in the context of preparing my final thesis at the “MBA in Agribusiness Management” master degree of Agricultural University of Athens. The survey was held during the winter of 2009-10 in the perfecture of Attiki and the only requirement for participation in the survey was to stay in the area of the count. For the needs of this survey an appropriate questionnaire was created, where they were collected demographic and psychometric statistics of 319 Greek food consumers. From this consumer model of the 319 people finally evolved 241 organic food consumers. Based to these 241 people and their answers to the questionnaire, the statistics were further processed, while to the consumers that claimed not to consume organic food they were asked just to fill in some demographic questions and not the whole questionnaire. The analysis of the statistics were held by the statistics SPSS software.
Into the purpose of this survey we tried to create the delineation of the profile of the organic food Greek consumer and the parameters that were examined were use or no use of the product, the frequency and the degree of use, and furthermore the sources of information the consumer uses.
Moreover the attitude of the Greek organic consumer towards to the organic food was investigated, while at the same time the parameters of loyalty and satisfaction by the use of these products were also examined.
At the second part the research focused on the interrelationship between the variables of satisfaction and loyalty, while it was investigated the influence of the demographic statistics on these two variables as well as on the variable of attitude.
Finally, under the existing literature but also with the statistics collected, 7 consumer profiles of the Greek organic consumer were created. On the basis of these 7 profiles we exported very useful conclusions. Then, these profiles were moreover examined in relation to the variables of satisfaction and loyalty, in order to investigate possible differentiation into the variable of loyalty and satisfaction depending on the consumer profile to which the condumer belongs.