Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της επένδυσης σε θερμοκηπιακή καλλιέργεια επιτραπέζιας τομάτας.
Συγκεκριμένα εξετάζεται η σκοπιμότητα επέκτασης μιας υπάρχουσας θερμοκηπιακής μονάδας έξι στρεμμάτων σε δεκατρία στρέμματα. Στην υπάρχουσα θερμοκηπιακή μονάδα καλλιεργείται αποκλειστικά επιτραπέζια τομάτα με την μέθοδο της υδροπονικής.
Στο πρώτο από τα έξι κεφάλαια γίνεται μία συνοπτική παρουσίαση της υφιστάμενης κατάστασης της επιχείρησης. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η αποστολή της επιχείρησης και περιγράφεται η στρατηγική πρόταση που σκοπεύει να υιοθετήσει.
Το 3° κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην ανάλυση αγοράς της τομάτας. Παρουσιάζονται στοιχεία από τον διεθνή και Ευρωπαϊκό χώρο και στη συνέχεια γίνεται εκτενής αναφορά στην αγορά της τομάτας στην Ελλάδα. Στην ενότητα αυτή γίνεται επίσης εκτενής αναφορά στην τομάτα υδροπονικής καλλιέργειας ώστε να υποστηριχτεί η υπεροχή των προϊόντων υδροπονικής τεχνικής συγκριτικά με τα συμβατικά.
Στο επόμενο κεφάλαιο περιγράφεται η αγορά στόχος της επιχείρησης και προσδιορίζεται το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Η ενότητα αυτή ολοκληρώνεται με την περιγραφή της πολιτικής τιμών και των προωθητικών ενεργειών.
Προκειμένου να μελετηθούν τα οικονομικά αποτελέσματα της επένδυσης στο 5° κεφάλαιο εξετάζονται δύο σενάρια. Το 1° σενάριο αναλύει τα οικονομικά αποτελέσματα με την επένδυση και το 2° σενάριο αναλύει τα οικονομικά αποτελέσματα χωρίς την επένδυση. Η διαφορά των αποτελεσμάτων αποτελεί και την απόδοση της επένδυσης η οποία και αξιολογείται.
Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται συνοπτικά τα συμπεράσματα.
The purpose of this study is to evaluate the investment in greenhouse
tomato crop.
It examines the feasibility of extending an existing greenhouse unit of
6.000 square metres to 13.000 square metres. The existing unit grows fresh
market tomatoes with the hydroponic method.
In the first of six chapters illustrates a summary of the current situation of
the company. The second chapter describes the mission of the company and
describes the strategic proposal that intends to adopt.
The third chapter is devoted to analysis of the tomato market. In this
section dat are presented from the international and European space and
then follows a comprehensive reference to the market for tomatoes in Greece.
This section also makes extensive reference to hydroponic growing technique
to support the excellence of its products compared with conventional ones.
The next chapter describes the target market of the company and
determines its competitive advantage. This section concludes with a
description of pricing policy and promotions.
In the fifth chapter are been depicted the economic benefits of
investment by analyzing two scenarios. The first scenario analyzes the
financial results with the investment and the second scenario analyzes the
financial results without the investment. The difference in results is the
return on investment that is evaluated.
The last chapter summarizes the conclusions.