Ο σύγχρονος καταναλωτής αντιμέτωπος με τους ταχείς ρυθμούς της ζωής και τη μείωση του ελεύθερου χρόνου του επιλέγει λύσεις που δεν απαιτούν πολύ χρόνο για την προετοιμασία ενός γεύματος. Κατά συνέπεια όλο και περισσότεροι καταναλωτές έχουν στραφεί στα λεγόμενα τρόφιμα «ευκολίας» (convenience food).
Σκοπός της παρούσας έρευνας αφορά τον προσδιορισμό των παραγόντων που επηρεάζουν την επιλογή των τροφίμων «ευκολίας» καθώς επίσης οι στάσεις και αντιλήψεις των καταναλωτών ως προς αυτά.
Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποσοτική με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε με προσωπικές συνεντεύξεις έξω από χώρους αγοράς τροφίμων (σούπερ μάρκετ) σε δείγμα 150 καταναλωτών στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών.
Οι κυριότεροι παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν θετικά τη στάση των καταναλωτών απέναντι στα τρόφιμα ευκολίας είναι ο χρόνος για άλλες δραστηριότητες , οι απαιτούμενες μαγειρικές ικανότητες, το καθάρισμα μετά το φαγητό, και η εξοικονόμηση χρόνου.
Abstract
The modern consumer which is faced with the rapid tempo of life and the reduction of free time is choosing solutions that do not require much time to prepare a meal. Consequently more and more consumers have turned to the so-called “convenience food”.
The purpose of this research to identify the factors which are influencing the choice of convenience food, as well as the attitudes and perceptions towards them.
The method which is used is the quantitative by using a structured questionnaire, supplemented by personal interviews outside of food market (supermarket) in a sample of 150 consumers in the greater area of Athens.
The main factors that appear to positively influence the attitudes of consumers towards convenience food, is the time for other activities, the necessary culinary skills, the cleaning after meals, and the time savings.