Είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει επηρεάσει και διαμορφώσει και την διατροφή μας. Η κυριότερη αλλαγή που έχει συντελεστεί τις τελευταίες δεκαετίες και έχει αντίκτυπο στη διατροφή μας είναι η μεγάλη ανάπτυξη του φαινομένου της κατανάλωσης έτοιμου φαγητού γενικότερα και ειδικότερα του φαγητού γρήγορης εστίασης ή αλλιώς του γρήγορου φαγητού (fast food). Η παρούσα εργασία αφορά στον εντοπισμό των παραγόντων που προσδιορίζουν την επιλογή γρήγορου φαγητού. Με πρωτογενή έρευνα εντοπίζονται οι παράγοντες εκείνοι που επηρεάζουν την εβδομαδιαία δαπάνη που προορίζεται για γρήγορο φαγητό, η συχνότητα κατανάλωσης γρήγορου φαγητού καθώς και οι κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις συνήθειες των καταναλωτών. Για τη συγκέντρωση των απαραίτητων πρωτογενών δεδομένων διεξήχθη έρευνα, με τη χρήση ηλεκτρονικού διαδικτυακού ερωτηματολογίου κατά το χρονικό διάστημα 27.7.2011 – 16.8.2011, όπου συνολικά συγκεντρώθηκαν 340 ερωτηματολόγια. Για την οικονομετρική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της παλινδρόμησης διαστημάτων (Interval Regression Model). Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η εβδομαδιαία δαπάνη για γρήγορο φαγητό εξαρτάται από την ύπαρξη ανήλικων παιδιών μέσα στην οικογένεια, από τη σημασία που δίνουν στην υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, την εύκολη πρόσβαση στα εστιατόρια που προσφέρουν γρήγορο φαγητό και στην ποικιλία εστιατορίων αυτού τους είδους καθώς και στον σύγχρονο τρόπο ζωής, ο οποίος έχει επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν σε μεγάλο βαθμό και την υπάρχουσα βιβλιογραφία.
The new conditions of the modern way of life have influenced
and changed our eating habits. The most important change
that has taken place over the last decades and has an impact
on our diet is the marked growth of ready-to-eat meals’ consumption -
especially, fast food consumption.
The purpose of this study is to investigate the factors influencing
fast food consumption. The primary focus is to identify the factors influencing
weekly
expenditure
on
fast
food
consumption
along
with
the
consultants’
socio-economic/demographic characteristics and attitudes.
In order to complete this study, an online questionnaire, by using
modern surveying technology, was used between 27.7.2011 – 16.8.2011
to collect all the necessary information for the purposes of the study. In
total 340 questionnaires were collected. An Interval Regression Model was used for the econometric analysis.
The results demonstrated that weekly expense for fast food consumption
depends on the existence of the underage children in the family,
health and food safety issues, accessibility / variety of fast food restaurants,
and new
“modern”
lifestyle.
These results support the claims made in existing bibliography.