Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της διαχείρισης κρίσεων στις γαλακτοβιομηχανίες Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα επιδιώκει να εξετάσει, να ομαδοποιήσει και να ιεραρχήσει τους τύπους κρίσεων που μια γαλακτοβιομηχανία μπορεί να αντιμετωπίσει ,να μελετήσει τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν τον καταναλωτή σε μία κρίση, να διαμορφώσει μοντέλο πρόληψης επιχειρηματικών κρίσεων στον κλάδο του γάλακτος και τέλος να προτείνει στρατηγικές μάρκετινγκ για την πρόληψη των κρίσεων στις γαλακτοβιομηχανίες.
Για την επίτευξη των στόχων της μελέτης θα διεξαχθεί ποσοτική έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, θα διανεμηθούν ερωτηματολόγια ακολουθώντας την τεχνική των υποθετικών σεναρίων (fictitious scenarios). Η τεχνική αυτή εξασφαλίζει την αντικειμενικότερη και εγκυρότερη συμμετοχή των ερωτώμενων στη μελέτη. Μέσα από τα σενάρια θα διαπλέκονται οι εξεταζόμενες μεταβλητές. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του SPSS και εφαρμόζοντας στατιστικές μεθόδους, θα εξαχθούν τα βασικά συμπεράσματα.
Παρόλο που η διοίκηση επιχειρηματικών κρίσεων έχει γίνει αντικείμενο μελέτης πολλών ερευνών τα τελευταία χρόνια, οι κρίσεις σε επιχειρήσεις τροφίμων είναι αντικείμενο που δεν έχει ερευνηθεί σε βάθος. Η σημαντικότητα της μελέτης των επιχειρηματικών κρίσεων στις γαλακτοβιομηχανίες αποτελεί μια ενδιαφέρουσα έρευνα η οποία θα συνδύαζε τη θεωρητική ανάλυση με την πράξη. Εξάλλου, η πρόσφατη κρίση που ξέσπασε ύστερα από τη δημοσιοποίηση των «μεταλλαγμένων» γαλάτων από την Greenpeace πιστοποιεί την αναγκαιότητα της πρόληψης και της αποτελεσματικής διαχείρισης για την επιβίωση και ανάπτυξη μιας γαλακτοβιομηχανίας. Εκτιμάται ότι η προτεινόμενη έρευνα θα συμβάλλει σημαντικά στην κατανόηση της έννοιας των κρίσεων στις γαλακτοβιομηχανίες και τους παράγοντες που τη συνθέτουν. Η γνώση της πρόληψης των κρίσεων
και των παραγόντων που τη συνθέτουν οδηγεί τα στελέχη του μάρκετινγκ στη σχεδίαση αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ.
The aim of this work is the study of crisis management on dairies. More
specifically, this research seeks to examine, to group and to prioritize the
types of crises that a dairy can cope with, to study the factors that influence
the consumer one crisis to develop prevention model business crisis in the
milk sector and finally to propose marketing strategies for preventing crises
in dairies.
To achieve the objectives of the study will be conducted quantitative
research. Specifically , distributed questionnaires following the technique of
fictitious scenarios. This technique ensures more objective and authoritative
participation of respondents in the study. Through scenarios will intertwine
the tested variables. Then, with the help of SPSS and applying statistical
methods to draw the main conclusions.
Although the crisis management business has become a subject of study of
many investigations in recent years, the crises in food businesses are
subject not been investigated in depth. The importance of the study of
business in the dairy crisis is an interesting research that combines
theoretical analysis with practice. Moreover, the recent crisis that erupted
after the publication of "mutant" milks by Greenpeace certify the necessity
of prevention and effective management for the survival and development of
a dairy. It is estimated that the proposed research will contribute
significantly to the understanding of the concept of crisis in the dairy
industry and the factors that make it up. Knowledge of crisis prevention and
the factors that make up the leading marketing executives in designing
effective marketing strategies.