HEAL DSpace

Επιχειρηματικό σχέδιο επέκτασης ξενοδοχειακής μονάδας

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Αρτίκης, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Γιουρουκέλη, Ολυμπία el
dc.date.issued 2015-03-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/5917
dc.description.abstract Ο τουρισμός ως κατεξοχήν εξωστρεφής τομέας ανοιχτός στον διεθνή ανταγωνισμό, είχε πάντα αναμφισβήτητα κυρίαρχη θέση στον οικονομικό χάρτη της χώρας, ως παράγοντας πλούτου και απασχόλησης. Μπορεί να αποτελεί το πιο αποτελεσματικό «όχημα» για την προβολή της χώρας μας σε όλο τον κόσμο, ωστόσο μία προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης των ειδικών μορφών τουρισμού όπως του καταδυτικού, θα έδινε μία σημαντική ώθηση στον τομέα τα επόμενα χρόνια. Αντικείμενο της παρούσας μελέτης, αποτελεί η σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου για την ίδρυση καταδυτικού κέντρου στα πλαίσια μιας ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή της Σαντορίνης, η ανάλυση τεχνοοικονομικών στοιχείων δημιουργίας της επιχείρησης καθώς και η αξιολόγηση της επένδυσης. Σκοπός της μελέτης είναι να πείσει για την αναγκαιότητα ανάπτυξης του καταδυτικού τουρισμού, καθώς η Ελλάδα είναι μια χώρα που μπορεί και πρέπει να γίνει η «Καραϊβική της Ευρώπης». Τα στοιχεία στα οποία βασίστηκε η μελέτη προέρχονται από επιστημονικά άρθρα, ηλεκτρονικές πηγές, άρθρα εφημερίδων, στατιστικές υπηρεσίες και από στοιχεία που συλλέχτηκαν κατόπιν προσωπικής συνέντευξης με επιχειρηματίες του κλάδου. Η μελέτη χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται κάποια βασικά στοιχεία για την πορεία του τουρισμού, γίνεται μια αναφορά στη μετάβαση από τον μαζικό τουρισμό στις εναλλακτικές μορφές του και αναλύεται η έννοια του Καταδυτικού Πάρκου στηριζόμενη σε παραδείγματα του εξωτερικού. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά του κλάδου, ακολουθεί η ανάλυση ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, θέτονται οι κύριοι στόχοι της επιχείρησης σε επίπεδο στρατηγικής και ορίζεται το πρόγραμμα μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, ακολουθεί η ανάλυση της χρηματοοικονομικής κατάστασης της “Thira Diving Center” για την πρώτη πενταετία λειτουργίας της βάσει χρηματοοικονομικών δεικτών, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται ουσιαστικά για μία κερδοφόρα, ανταγωνιστική επιχείρηση με επάρκεια ρευστότητας. Τέλος, πραγματοποιείται η αξιολόγηση της επένδυσης με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους, ενώ από την πολυπαραμετρική ανάλυση ευαισθησίας που ακολουθεί, προκύπτει ότι πρόκειται ουσιαστικά για μία επένδυση χαμηλού επενδυτικού κινδύνου με πιθανότητα μόλις 4% η ΚΠΑ να πάρει αρνητικές τιμές el
dc.description.abstract The tourism sector is recognized as being extrovert, open to international competition, and it has always been unquestionably dominant in the economic map of the country, generating wealth and employment. It may be the most effective "vehicle" for the promotion of our country around the world, but an attempt to further development of special interest tourism, such as diving tourism, would give a significant boost to the sector in coming years. The purpose of this study is to draft a business plan for establishing a diving center in a hotel unit, in the area of Santorini, to analyze, the technical and financial data of its creation and to evaluate the investment. This study also intends, to convince of the need that exists in our country to develop diving tourism, since Greece has all the requirements to become the “Caribbean of Europe”. The data on which the study was based on, derived from scientific articles, online sources, newspaper articles, statistical services and information collected from interviews with entrepreneurs of the industry. The study is divided into two main sections. In the first part, some basic information on tourism is presented, noting the transition from mass tourism to alternative forms. Moreover, the concept of Marine Protected Areas at national and international level, is analyzed. In the second part, the characteristics of the recreational diving market, are mentioned, followed by an analysis of the competition between firms in this business sector. Furthermore, both the objectives of corporate and business strategy and the marketing plan are determined. Then, an analysis of the financial situation of "Thira Diving Center" for the first five years of operation, follows. It is based on the analysis of financial ratios, proving that it is essentially a profitable, competitive business with sufficient liquidity. Finally, the investment is evaluated on the basis of four different methods, while the multivariate sensitivity analysis shows that it is actually, a low risk investment with only a 4% chance of the NPV to take negative values. en
dc.language.iso el el
dc.subject Καταδυτικός τουρισμός el
dc.subject Καταδυτικά Πάρκα el
dc.subject Σαντορίνη el
dc.subject Ελλάδα el
dc.subject Κλάδος Παροχής Καταδυτικών Υπηρεσιών Αναψυχής el
dc.subject.lcsh Business planning--Case studies--Greece--Thera Island en
dc.subject.lcsh Hotels--Finance en
dc.subject.lcsh Ecotourism--Greece--Thera Island en
dc.title Επιχειρηματικό σχέδιο επέκτασης ξενοδοχειακής μονάδας el
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account