Στην παρούσα μελέτη διερευνάται το κατά πόσο η αναγνώριση μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για την ανάπτυξη και την απόδοση του ανθρώπινου δυναμικού σε ένα περιβάλλον εργασίας που διέπεται από τις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) , στην εταιρεία τροφίμων VIVARTIA A.E.
Με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση έγινε μια προσπάθεια να αποσαφηνιστούν οι έννοιες της αναγνώρισης, των κινήτρων και των αναγκών των εργαζομένων. Επίσης έγινε μια σύντομη ανασκόπηση σχετικά με το τι είναι ένα σύστημα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, τις αρχές του, πως εφαρμόζεται, και ποιος ο ρόλος της αναγνώρισης σε αυτό. Τέλος γίνεται μια σύντομη παρουσίαση της VIVARTIA A.E., τη σύνθεση, την πορεία την ιστορία της , τις συνθήκες που επικρατούν, το ανθρώπινο δυναμικό, τις στρατηγικές και τους στόχους για το μέλλον.
Στόχος είναι να εξεταστούν οι απόψεις των εργαζομένων σχετικά με το βαθμό ικανοποίησης τους, από συγκεκριμένους παράγοντες εργασιακής ικανοποίησης, αν θεωρούν την αναγνώριση ως κίνητρο, πιο είναι το είδος αναγνώρισης που τους αντιπροσωπεύει περισσότερο και τελικά αν είναι ικανοποιημένοι από την αναγνώριση στην εργασία τους.
Στη συνέχεια και με τη δημιουργία και τη διανομή δομημένου ερωτηματολόγιου έγινε στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία με βάση την ειδικότητα σε δείγμα 350 εργαζομένων. Από τη στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι η ικανοποίηση με βάση την αναγνώριση στην εργασία, επηρεάζεται από το φύλο και την προϋπηρεσία. Παράλληλα προέκυψε πως η οικονομική αναγνώριση είναι η πιο αντιπροσωπευτική για το σύνολο του δείγματος και ακολουθεί η ηθική και η ανάπτυξη την οποία προτιμούν κυρίως εργαζόμενοι με υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Τέλος προέκυψε πως σημαντικοί παράγοντες επιβράβευσης θεωρούνται η απόδοση και η εργατικότητα.
Επιστημονικό πεδίο της έρευνας : Διοίκηση Ανθρώπινου δυναμικού
Λέξεις κλειδιά: Αναγνώριση, κίνητρα, ανάγκες, θεωρίες, ανταμοιβή, ανθρώπινο δυναμικό, ανάπτυξη, απόδοση, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), βελτίωση, VIVARTIA A.E, δημογραφικά στοιχεία, εργαζόμενοι, μεθοδολογία, πίνακες, στατιστική ανάλυση, παράγοντες εργασιακής ικανοποίησης, είδη αναγνώρισης, έλεγχοι ανεξαρτησίας, συσχετίσεις, συμπεράσματα, περιορισμοί, προτάσεις.
ABSTRACT
The present study was made to investigate whether recognition can serve as an incentive for the development and performance of human capital, in a working environment which is ruled under the principles of Total Quality Management (TQM) at the food company VIVARTIA S.A.
Through literature review an attempt was made to clarify the meaning of recognition, the incentives and the needs of the employees. There was also a brief overview about what a Total Quality Management system is, what its purposes are, how is it applied and where the role of recognition stands in it. Finally, a brief presentation of VIVARTIA S.A was held pointing out some significant historical dates, the structure of the company, the human resource management, the strategy and the goals that the company eagers to achieve in the future.
The aim of the study is to examine the views of employees about the degree of satisfaction they receive from particular factors of job satisfaction, whether they identify recognition as an incentive, which kind of recognition is the most representative and finally, whether they are satisfied with the recognition of their labour.
Furthermore, by creating and distributing a structured questionnaire, there was a stratified random sampling, which was based on the specificity of a sample of 350 employees. Statistical analysis led to the conclusion of the fact that satisfaction based on recognition at work is influenced by gender and seniority. It has also been revealed that economic recognition is the most representative for the whole sample, followed by ethics and development, which is particularly preferred by employees with high educational level. Finally, the analysis revealed that significant factors for rewarding are being considered performance and hard work.
Scientific Field of research: Human Recource Management
Keywords: Recognition, motivation, needs, theories, reward, human resources, development, performance, Total Quality Management (TQM), improvement, VIVARTIA S.A, demographics, employees, methodology, tables , statistical analysis, job satisfaction factors, types of recognition, tests of independence, correlation, conclusions, limitations, suggestions.