HEAL DSpace

Ανταγωνιστικότητα των προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Κλωνάρης, Ευστάθιος
dc.contributor.author Ακουμιανάκης, Αντρέας
dc.date.accessioned 2015-09-10T10:40:26Z
dc.date.available 2015-09-10T10:40:26Z
dc.date.issued 2015-09-10
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/5988
dc.description Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή el #el_GR
dc.description.abstract Η παρούσα εργασία διερευνά την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας σε σχέση με κάποιους κλάδους προϊόντων που ορίστηκαν με κριτήριο καθιερωμένες διεθνείς ταξινομήσεις και χαρακτηρίζονται από τεχνολογική ένταση. Η ανάλυση εστιάζεται σε τρεις χρονικές περιόδους με ιδιαίτερα οικονομικά χαρακτηριστικά. Την περίοδο του εθνικού νομίσματος (1995-2001), την περίοδο του Ευρώ πριν την κρίση (2002-2008) και την περίοδο του Ευρώ κατά τη διάρκεια της κρίσης (2008-2013). Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία των οικονομικών αυτών περιόδων όπως ορίζονται από τη διάρθρωση του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών και της εξέλιξης των εμπορευματικών ροών στη διάρκεια αυτών των περιόδων. Έχουν επιλεγεί από τους πίνακες του ΟΟΣΑ πέντε (5) κατηγορίες προϊόντων ανάλογα με την τεχνολογική τους ένταση και μια κατηγορία προϊόντων μη καθοριζομένων με μικρή συμμετοχή στις εξαγωγές ή εισαγωγές και γι’ αυτό αναλύθηκε λιγότερο. Οι αγορές που επελέγησαν αντιπροσωπεύουν μεγάλους εμπορικούς εταίρους και στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Η ζώνη του Ευρώ, οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες της ΕΕ των 27, οι τεχνολογικά αναπτυγμένες χώρες ΗΠΑ Ιαπωνία, οι μεγάλες αγορές Κίνας Ρωσίας και ο Υπόλοιπος Κόσμος είναι οι ομάδες των χωρών που αναλύθηκαν. Τέλος το εμπορικό ισοζύγιο εξετάστηκε σε σχέση με άλλες τρεις χώρες του Νότου που επλήγησαν από την κρίση (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) αλλά και μια γείτονα χώρα που σημειώνει πρόοδο τα τελευταία χρόνια την Τουρκία. Η γενική θεώρηση είναι ότι το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας είναι αρνητικό, όμως αξίζει να σημειωθεί η σταδιακή μείωση που σημειώνεται την περίοδο της κρίσης και το άνοιγμα των αγροτικών προϊόντων στις μεγάλες αγορές της Κίνας Ρωσίας. Επελέγησαν από τη διεθνή βιβλιογραφία και τρεις δείκτες ανταγωνιστικότητας 1. Δείκτης αποκαλυπτόμενου συγκριτικού πλεονεκτήματος (RCA - Revealed Comparative Advantage Index) 2. Balassa Index 3. Χ/Μ Ελλάδας el #el_GR
dc.description.abstract This paper investigates the competitiveness of Greek economy in relation to some product lines defined by standard international classifications and characterized by technological intensity. The analysis focuses on three periods with specific economic features. During the period of national currency (1995-2001), the period before the euro crisis (2002-2008) and the period of the euro during the crisis (2008-2013). We used data of these financial periods as defined by the structure of the balance of trade and the evolution of trade flows during these periods. Selected from the tables of the OECD five (5) categories of products according to their technological intensity and an unspecified product with little to exports or imports and therefore less analyzed. The selected markets represent major trading partners in Europe and around the world. The eurozone, other European countries in the EU-27, the technologically developed countries USA Japan, China's major markets in Russia and Rest of World are groups of countries analyzed. Finally, the trade balance was examined in relation to three other southern countries affected by the crisis (Italy, Spain, Portugal) and a neighbor who is making progress in recent years in Turkey. The general view is that the country's trade balance is negative, but it is worth noting that the gradual decline marked the crisis period and the opening of agricultural products to the major markets of China in Russia. Selected from the literature and three indicators of competitiveness 1 Index disclosed comparative advantage (RCA - Revealed Comparative Advantage Index) 2. Balassa Index 3 X / M Greece el #el_GR
dc.language.iso el el #el_GR
dc.subject Ανταγωνιστικότητα el #el_GR
dc.subject Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα el #el_GR
dc.subject Εξωτερικό εμπόριο el #el_GR
dc.subject Κατηγορίες προϊόντων τεχνολογικής έντασης el #el_GR
dc.subject Δείκτες ανταγωνιστικότητας el #el_GR
dc.title Ανταγωνιστικότητα των προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού el #el_GR
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el #el_GR
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el #el_GR
dc.description.degree Ολοκληρωμένη ανάπτυξη και διαχείριση του αγροτικού χώρου el #el_GR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account