HEAL DSpace

Η παραγωγή και διακίνηση των δρεπτών άνθεων (cut flowers) διεθνώς και στην Ελλάδα. Προβληματισμοί σχετικά με την περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα.

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Μαλινδρέτος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Πανουτσοπούλου, Χριστίνα el
dc.date.issued 2015-09-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/6009
dc.description.abstract Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται πληροφορίες και δεδομένα που αφορούν την παραγωγή και τη διακίνηση των δρεπτών άνθεων ( cut flowers) διεθνώς και στην Ελλάδα. Αναφέρονται προβληματισμοί σχετικά με τη περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται οι χώρες οι οποίες παράγουν τα δρεπτά άνθη τα οποία προορίζουν για διεθνή εμπορία. Ακόμη μελετάται η περίπτωση της Ολλανδίας ως χώρα, η οποία έχει την κεντρική και σημαντικότερη αναδιανομή των δρεπτών άνθεων σε όλο τον κόσμο. Παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τον τρόπο διακίνησης των δρεπτών άνθεων από την Ολλανδία στις άλλες χώρες του κόσμου. Για τη περίπτωση της Ελλάδας παρουσιάζονται στοιχεία όσον αφορά τα δρεπτά άνθη και εξετάζεται ως βασικό κέντρο διανομής τους σε άλλες χώρες του κόσμου. Το βασικό ερώτημα που τίθεται στην εργασία αυτή είναι κατά πόσο η αλλαγή του βασικού κέντρου διανομής και διακίνησης των δρεπτών άνθεων από την Ολλανδία στην Ελλάδα είναι περιβαλλοντικά και κοινωνικά βιώσιμη. Σε πρακτικό επίπεδο εξετάζεται ποιο μέσο μεταφοράς είναι περιβαλλοντικά βιωσιμότερο για τη διακίνηση των δρεπτών άνθεων τόσο για την περίπτωση της Ελλάδας όσο και για την Ολλανδία. Τα μέσα μεταφοράς που μελετούνται για τη διακίνηση των δρεπτών άνθεων από τα βασικά κέντρα διανομής είναι το φορτηγό και το τρένο. Όσον αφορά το μέσο διακίνησης των δρεπτών άνθεων από τις χώρες παραγωγούς στα βασικά κέντρα διανομής είναι το αεροπλάνο διότι είναι το μόνο εφικτό μέσο στην περίπτωση αυτή. Για την υλοποίηση των στόχων χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα και πληροφορίες από αρχεία σε μορφή κειμένου (word). Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε έγινε με την χρήση των βιβλιογραφικών πηγών και με την επεξεργασία δεδομένων μέσω του υπολογιστικού προγράμματος my climate αλλά και με τη χρήση μεθόδων υπολογισμού αποτυπώματος CO2 του McKinnon . Τα αποτελέσματα της εργασίας προκύπτουν από τους πίνακες που έχουν κατασκευαστεί με τη βοήθεια των παραπάνω δεδομένων. Τα τελικά προϊόντα είναι ότι η Ελλάδα ως βασικό κέντρο διανομής είναι περιβαλλοντικά και οικονομικά βιωσιμότερη σε σχέση με την Ολλανδία και πως το τρένο είναι περιβαλλοντικά και οικονομικά βιωσιμότερο σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς. el
dc.description.abstract This paper presents information and data relating to the production and movement of cut flowers internationally and in Greece. Concerns are mentioned about the environmental and social sustainability. Specifically, the paper presents countries that produce cut flowers destined for international trading. Furthermore, it studies the case of the Netherlands as a country, which conducts the central and most significant redistribution of cut flowers worldwide and it presents data on the way cut flowers are distributed from the Netherlands to other countries. As far as Greece is concerned, there is data about cut flowers and it is examined whether it can become the main distribution center in other countries. The basic question in this work is whether the change of the basic distribution center and the distribution of cut flowers from Holland to Greece are environmentally and socially sustainable. On a practical level, it examines what means of transport are environmentally more sustainable for the movement of cut flowers for both the case of Greece and the Netherlands. The vehicles considered for the movement of cut flowers from the main distribution centers are trucks and trains. Regarding the average movement of cut flowers from the producer countries to basic distribution centers, the most suitable means is the plane because it is the only practicable means in this case. To achieve the targets, data and information from files in text format (word) were used. The methodology adopted was accomplished with the use of literature sources, data processing through the computer program “my climate” and CO2 footprint calculation methods of McKinnon. The results of the paper occur from the tables constructed using the above data. The final conclusions, which are the desired results of this paper, are that Greece as the basic distribution center is environmentally and economically sustainable in relation to the Netherlands and that the train is the most environmentally and economically sustainable means of distribution. en
dc.language.iso el el
dc.subject Ανθοκομία el
dc.subject Διακίνηση δρεπτών άνθεων el
dc.subject Αποτύπωμα διοξειδίου άνθρακα el
dc.title Η παραγωγή και διακίνηση των δρεπτών άνθεων (cut flowers) διεθνώς και στην Ελλάδα. Προβληματισμοί σχετικά με την περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα. el
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Ολοκληρωμένη ανάπτυξη και διαχείριση του αγροτικού χώρου el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account