Η αξιοποίηση των φρούτων για την παραγωγή χυμών ως βιομηχανική εκμετάλλευση, είναι μια επιχειρηματική δραστηριότητα που, ξεκινώντας από τα τέλη του 19ου αιώνα, έχει παρουσιάσει αλματώδη ανάπτυξη (με εκτιμήσεις για παγκόσμια ετήσια κατανάλωση 72 δισεκατομμυρίων λίτρων έως το 2017). Ο Όμιλος «Όλυμπος-Τυράς» ήδη δραστηριοποιείται με επιτυχία και σε αυτόν τον τομέα, με παραγωγή και διάθεση φυσικών χυμών στην εγχώρια Αγορά της Ελλάδος. Στην παρούσα μελέτη θα εξεταστεί η προοπτικής σύστασης αυτόνομης θυγατρικής Εταιρείας του Ομίλου, με κύριο αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή εμφιαλωμένων παστεριωμένων χυμών από πουρέ ελληνικών φρούτων και σκοπό την ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας του Ομίλου με πρώτο σταθμό την Αγορά της Μέσης Ανατολής. Η Μεθοδολογία/Κύρια Βήματα που ακολουθήθηκαν, συνοψίζονται σε: προσέγγιση χαρακτηριστικών μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής ιδέας, ανάλυση του κυρίου μετόχου της Εταιρείας (σύντομη παρουσίαση ιστορικής αναδρομής-πορεία οικονομικών αποτελεσμάτων και βασικών χρηματοοικονομικών δεικτών Ομίλου), Απεικόνιση στοιχείων της Αγοράς της Μέσης Ανατολής, Ανάλυση της υπό εξέταση Επιχειρηματικής Ιδέας, Ανάλυση του απαιτούμενου πλαισίου και των απαραίτητων στοιχείων υλοποίησης της υπό εξέταση Επιχειρηματικής Ιδέας, Βιωσιμότητα Μονάδας/Αποτίμηση σχεδιαζόμενης Επένδυσης (Valuation)/Προοπτικές Κερδοφορίας, SWOT Analysis και, τέλος, εξαγωγή συμπερασμάτων για την απόφαση υλοποίησης. Έχοντας προβεί στα ανωτέρω, το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι η αποδοχή της υλοποίησης της επένδυσης, υπό την προϋπόθεση ισχύος των δεδομένων/παραδοχών που αναπτύσσονται.
The use of fruits for fruit-juice production in industrial level, is a business that, since the early 19th century that it begun, has an exponential growth (with estimates for worldwide annual consumption of approximately 72 billion litters until 2017). The “Olympos-Tyras” Group has already been successfully involved in this sector, via production and distribution of natural fruit-juices in domestic Greek market. In the following research, we will examine the perspective of the creation of an autonomous subsidiary company of the Group, whose main activity will be the production of bottled pasteurized juices from Greek fruit puree and whose main target will be to develop export activities (having as “first stop” the markets of the Middle East). Methodology/Principal steps followed are summarized in: finding characteristics of a successful business idea, analyzing the Company's major shareholders (short presentation traces the historical path-financial results and key financial indicators of the Group), Demonstrate key market-data of Middle East region, Analysis concerned business idea, Analysis of the required framework and the necessary implementation data of the business idea, Sustainability/Valuation of the planned investments, (Valuation)/profit outlook, SWOT Analysis and finally draw conclusions about the decision implementation. Having analyzed the above, the result is to accept the realization of the investment, provided validity data / assumptions developed.