Οι ιστοσελίδες (websites) και τα ιστολόγια (blogs) μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως μια τάση των τελευταίων χρόνων καθώς υποστηρίζονται από όλο και μεγαλύτερο αριθμό χρηστών του Διαδικτύου. Η τάση αυτή ξεκίνησε στο εξωτερικό και έκανε την εμφάνιση του στην Ελλάδα στις αρχές του 20ου αιώνα, ενώ φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει την αυξημένη συμμετοχή και των ανθρώπων που θέλουν να ασχοληθούν με το food blogging αλλά και αυτών που είναι πιστοί αναγνώστες. Καθώς αυξάνεται ο αριθμός των ιστοσελίδων και των ιστολογίων, αυξάνεται παράλληλα και το ενδιαφέρον των εταιρειών να διαφημιστούν στους ιστότοπους αυτούς, εκμεταλλευόμενες τα υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας από το αναγνωστικό- καταναλωτικό κοινό.
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να μελετήσει και να καταγράψει τις κυριότερες ελληνικές ιστοσελίδες - ιστολόγια μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής με σκοπό να τα αξιολογήσει και να αναλύσει τη δυναμική τους καθώς και την επιρροή που ασκούν στις καταναλωτικές συνήθειες και προτιμήσεις. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, χρειάστηκε να γίνει αρχικά βιβλιογραφική ανασκόπηση σε ένα ευρύ φάσμα εννοιών όπως Στρατηγική Ανταγωνισμού, Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Διαδικτυακό Μάρκετινγκ, να συνταχθούν και να αποσταλούν δύο ερωτηματολόγια και τέλος να αναλυθούν τα αποτελέσματα των απαντήσεων των ερωτηματολογίων έτσι ώστε να συνταχθούν τα τελικά συμπεράσματα της έρευνας.
Το πρώτο ερωτηματολόγιο απευθύνονταν στους bloggers και το δεύτερο στους αναγνώστες ιστοσελίδων και ιστολογίων μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Τα ερωτηματολόγια των αναγνωστών αναρτήθηκαν ηλεκτρονικά και για να συγκεντρωθεί το επιθυμητό κοινό χρειάστηκε να γνωστοποιηθεί ο σύνδεσμος του ερωτηματολογίου σε αντίστοιχου θεματικού ενδιαφέροντος ιστοσελίδες. Επιπροσθέτως, στάλθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε επιλεγμένα άτομα τα οποία επισκέπτονται αυτές τις ιστοσελίδες. Αντίστοιχα, τα ερωτηματολόγια των bloggers στάλθηκαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω των ιστοσελίδων τους.
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων περιλαμβάνει αρχικά περιγραφική ανάλυση αρκετών δεδομένων με τη βοήθεια του Excel καθώς και επεξεργασία των δεδομένων στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS όπου μελετάται πιθανή συσχέτιση μεταξύ κάποιων ερωτημάτων.
Όσον αφορά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση η αναζήτηση των άρθρων έγινε ηλεκτρονικά στο διαδίκτυο, με βάση λέξεις κλειδιά όπως e-Commerce, Social Media, e- Marketing, CRM, consumer behavior, μαγειρική και ζαχαροπλαστική κλπ
The websites and blog of cookery and confectionery could be regarded as the phenomenon of recent years, which is gradually gaining ground in the online world, as supported by increasingly larger percentage of the population. This phenomenon began overseas and made its appearance in Greece in the 20th century, and it seems that in recent years has gained participation of people who want to deal with the food blogging and also with people who are loyal readers. As the number of websites and blog has increased, what has also grown is the interest of companies wanted to be advertised at these sites. This thesis aims to study and record the main websites – blog of cookery and confectionery, in order to evaluate and analyze the dynamics and its influence on consumer habits and preferences. To achieve this, the first step was the literature review on a wide range of concepts presented below, and then the formulation of two questionnaires which were posted on the internet. The final step was to analyze the results of the responses to the questionnaires in order to draw up the final conclusions of the research. In the theoretical framework there have been presented a wide range of concepts such as Strategic Competition, Customer Relationship Management, E-Commerce, Social Media and Online Marketing. After reviewing the literature, as mentioned above, it took place the formulation of two questionnaires. The one was addressed to the bloggers and the other to the readers of the websites and blog of cookery and confectionery. Questionnaires addressed to the readers were posted online only in similar websites in order to concentrate the desired audience. There were also sent via email to targeted individuals who visit those sites. The questionnaires which were addressed to bloggers there were also sent via email or through their websites. The presentation of the results includes initial descriptive analysis of several data using the Excel program and data being analyzed in the statistical program SPSS which studied the possible association between some questions.