Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης αφορά την αξιολόγηση επένδυσης εταιρείας επεξεργασίας και εμπορίας προϊόντων σοκολάτας που απευθύνεται στη λιανική αγορά. Συγκεκριμένα στη μελέτη εξετάζεται συνοπτικά όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων προμήθεια - επεξεργασία - διάθεση, με σκοπό την αντικειμενική προσέγγιση και τη ποσοτική ανάλυση των παραγόντων που επιδρούν σε ένα τέτοιο εγχείρημα, καταλήγοντας σε συμπεράσματα που αφορούν τη βιωσιμότητα και την απόδοση της επένδυσης.
Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η περιγραφή της επιχείρησης προς επένδυση, κάνοντας αναφορά στη παραγωγική διαδικασία, στους προμηθευτές των προϊόντων, σε εξοπλισμό, εγκαταστάσεις και λοιπούς πόρους που απατούνται για την πραγμάτωση αυτής.
Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στο πλάνο marketing που θα υιοθετήσει η επιχείρηση, παρέχοντας πληροφορίες για τα προϊόντα, τα καταστήματα διάθεσης και την διαμόρφωση αυτών. Αναφέρονται επίσης λοιπά στοιχειά του μείγματος marketing όπως η διανομή, η τοποθέτηση και η προώθηση των προϊόντων.
Ακολουθεί η στρατηγική ανάλυση της εταιρείας, η οποία παρουσιάζεται στο τρίτο μέρος και αφορά σε θέματα ανάλυσης του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, όπως ο κλάδος που δραστηριοποιείται, η σχέση με τον ανταγωνισμό, οι πόροι και οι ικανότητες της, με σκοπό την αντικειμενική προσέγγιση στην ανάλυση δυνάμεων, αδυναμιών, ευκαιριών και απειλών που πλαισιώνουν το επιχειρηματικό σχέδιο.
Τέλος, σειρά έχει η χρηματοοικονομική ανάλυση του πλάνου που έχει πραγματοποιηθεί για 2 διαφορετικά σενάρια με σκοπό να καλύψει ένα εύρος αποτελεσμάτων σε διαφορετικές περιπτώσεις. Εδώ εξετάζονται σε βάθος η απόδοση και η βιωσιμότητα της επένδυσης μέσο δεικτών και μεθόδων με σκοπό τη συνολική αξιολόγηση του σχεδίου και την εξαγωγή των τελικών συμπερασμάτων.
The purpose of this study is to evaluate an investment in a chocolate processing and trade venture, applying in the retail market. Specifically, a comprehensive view of the supply - procedures - disposal network is examined, in order to objectively approach and quantitative analyze the factors which impacting the venture, concluding in the sustainability and the efficiency of the project.
In the first part, a presentation of the description of the business has been done, referring to production procedures, product suppliers, plants, equipments and rest sources that are necessary for the plan.
The second part referring to the marketing plan, providing information about the products, the retail stores and the configuration of them. Moreover marketing mix information such as distribution, place and promotion are mentioned.
Strategic analysis and business policy are illustrated in the third part, analyzing the external and the internal environment of the business, such as the industry characteristic, the competition and the sources and capabilities, in order to determine the strengths, the weaknesses, the opportunities and the treats of the business
In the final part, a financial analysis is presented for two different scenarios, in order to cover a range of conclusions for the business. Here, in depth analysis thought methods and financial ratios has been done, to examine the efficiency and the feasibility of the business, in order to totally evaluate the plan and extract the final inferences.