HEAL DSpace

Αξιοποίηση σχολικών αυλών για δημιουργία οργανωμένου πρασίνου για αναψυχή και υποστήριξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ακουμιανάκη Ιωαννίδου, Αναστασία el
dc.contributor.author Παπαδάκη, Αλίκη el
dc.date.issued 2015-09-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/6181
dc.description.abstract Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε με σκοπό την συμβολή στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του πρασίνου των σχολικών αυλών προκειμένου να αξιοποιηθούν για αναψυχή και υποστήριξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Για να γίνει εφικτός ο στόχος της μελέτης διερευνήθηκε αρχικά η φιλοσοφία και ο χαρακτήρας της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ο ρόλος της σχολικής αυλής και του πρασίνου της, καθώς και η βιοκλιματική σημασία γενικά του αστικού πράσινου και ειδικότερα του πράσινου της σχολικής αυλής. Στη συνέχεια επιλέχθηκε μια περιοχή της Αττικής αρκετά υποβαθμισμένη βιοκλιματικά και ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη, το Περιστέρι, εντός της οποίας επιλέχθηκαν δύο σχολεία - το 12 ο Γυμνάσιο και το 9 ο Λύκειο Περιστερίου- με σκοπό τη διαμόρφωση συγκεκριμένων σχεδιαστικών προτάσεων για τις αυλές τους. Για να είναι όσο γίνεται πιο ρεαλιστικές και εφικτές οι προτάσσεις μας, αφού έγινε καταγραφή της πραγματικότητας και των χαρακτηριστικών των συγκεκριμένων σχολείων και αποτυπώθηκε η υφιστάμενη κατάσταση των σχολικών τους αυλών, διερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά και οι επιθυμίες της σχολικής κοινότητας των δύο σχολείων μέσω ερωτηματολογίων που απευθυνόταν σε 122 μαθητές και 50 καθηγητές. Μετά τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων έγινε στατιστική ανάλυση των απαντήσεων με το πρόγραμμα SPSS. Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης αξιοποιήθηκαν στη διατύπωση συγκεκριμένων σχεδιαστικών προτάσεων που είχαν σαν στόχο οι σχολικές αυλές που θα δημιουργηθούν να εξυπηρετούν τις καινοτόμες δράσεις του σύγχρονου σχολείου, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, τις επιθυμίες και τις ανάγκες των μαθητών για αναψυχή και επαφή με τη φύση και το πράσινο καθώς και τη βελτίωση των βιοκλιματικών συνθηκών των σχολείων.   el
dc.description.abstract This study was aimed for improving the quality as well as the quantity of the school yards, in order to create a pleasurable environment and enhance the environmental education. To reach this goal, initially, we had to take in consideration the philosophy and the nature of the environmental education as well as the role of a school yard and its green areas, and generally the bio-climatic importance of green areas in urban regions. For this study we choose the city of Peristeri, a bio-climatically degraded and overpopulated region of Attica, Greece . Specifically two local schools the 12th Gymnasium and the 9th Lyceum, for whom we redesigned their yards. In order for our designs to be feasible we documented the characteristics of the city and its school yards and particularly the yards of the schools that had been chosen. Moreover via questionnaires addressed to 122 students and 50 educators, we recorded the characteristics and the desires of the school society. The statistical results of these questionnaires were calculated via the SPSS program. Through these results we created specific designing proposals for these schools yards in order to serve the innovating activities of a modern school, the environmental education, the desires and needs of students for leisure and connection to nature, as well as the improvement of the bio-climatic state of schools.   en
dc.language.iso el el
dc.subject Σχολική αυλή el
dc.subject Περιβαλλλοντική εκπαίδευση el
dc.subject Πράσινο el
dc.title Αξιοποίηση σχολικών αυλών για δημιουργία οργανωμένου πρασίνου για αναψυχή και υποστήριξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης el
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής el
dc.description.degree Επιστήμη και σύγχρονα συστήματα φυτικής παραγωγής, φυτοπροστασίας και αρχιτεκτονικής τοπίου el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account