Η επιλογή του θέματος «βιολογική υδατοκαλλιέργεια» σαν θέμα διατριβής προέκυψε από το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα και ειδικότερα για το βιολογικό κόσμο, δεδομένου ότι αυτή είναι μια ακμάζουσα αγορά, ιδίως στις βιομηχανικές χώρες. Η ασφάλεια των τροφίμων και η συνεχής έρευνα της ποιότητας τους είναι μέγιστης σημασίας για τους καταναλωτές. Τα τελευταία χρόνια, μετά από μια σειρά διατροφικών κρίσεων (νόσος των τρελών αγελάδων, μεταλλαγμένα τρόφιμα, κοτόπουλα με διοξίνες, κλπ), ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών έχουν αλλάξει διατροφικές συνήθειες, απαιτώντας όλο και περισσότερα πιστοποιημένα προϊόντα, φυσικά και με εμπορικό σήμα. Στο πλαίσιο αυτό, ο τομέας των βιολογικών τροφίμων έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη, επιτυγχάνοντας περαιτέρω επέκταση του εμπορικού χώρου. Η βιολογική υδατοκαλλιέργεια βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Μετά την έκδοση του κανονισμού ΕΚ 710/09, που ρυθμίζει τη βιολογική υδατοκαλλιέργεια, έχουν ανοίξει πολύ ενδιαφέρουσες προοπτικές της αγοράς στην Ευρώπη. Αυτό το βήμα μπορεί να επιβάλλει, ακόμη και αμετάκλητα σε νομοθετικό επίπεδο, τη σπουδαιότητα της βιολογικής υδατοκαλλιέργειας, θέτοντας τα θεμέλια για την αειφόρο ανάπτυξη του τομέα. Η βιολογική παραγωγή ψαριών εκπροσωπείται σήμερα από έναν περιορισμένο αριθμό ειδών όπως, ο σολομός, η πέστροφα, οι γαρίδες, το λαβράκι, τα μύδια, η τσιπούρα, το γατόψαρο και ο οξύρρυγχος που αναπτύσσονται με βιολογικό τρόπο, αν και ακόμα, χαρακτηρίζονται από μικρές παραγωγές. Η ανάγκη για αξιολόγηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης αυτού του τομέα, κατέστησε αναγκαία την εμβάθυνση της σημερινής ισχύουσας νομοθεσίας, της αγοράς, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η εργασία αυτή έχει ως σκοπό την ενημέρωση για τα βιολογικά ψάρια, τις προοπτικές ανάπτυξης καθώς και την εμπορία των βιολογικών ψαριών. Μετά από μια εισαγωγή στις υδατοκαλλιέργειες και ειδικότερα στην βιολογική, τη σύγκριση των ψαριών μεταξύ αλιείας και υδατοκαλλιέργειας συμβατικής και βιολογικής, παρουσιάζεται η εξέλιξη της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας και οι μελλοντικές προοπτικές για την αγορά βιολογικών ψαριών και κυρίως του λαβρακιού και της τσιπούρας. Η ανάλυση και η διασταύρωση των δεδομένων που συνελέγησαν μέσω σύγκρισης ερευνών για τα βιολογικά ψάρια από διάφορες χώρες εντός και εκτός Ε.Ε. μπορούν να επισημάνουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του πιθανού καταναλωτή και να προσδιορίσουν τις κύριες αιτίες που ωθούν τους καταναλωτές να αγοράσουν ή να μην αγοράσουν το «νέο προϊόν». Η ανάλυση στην συμπεριφορά των καταναλωτών επιτρέπει τον εντοπισμό του δυνητικού καταναλωτή για την προσφορά των βιολογικών ψαριών. Τέλος, παρουσιάζεται σχεδιασμός marketing για τη προώθηση των βιολογικών ψαριών για τον ελληνικό όμιλο του Νηρέα.
The choice of the theme "organic aquaculture" as a thesis topic arose from the interest in this issue and in particular the biological world, since this is a booming market, especially in industrialized countries. Food safety and the continuous research of quality is of utmost importance to consumers. In recent years, after a series of food crises (mad cow disease, genetically modified food, chickens with dioxins, etc.) a large number of consumers have changed eating habits, demanding more and more certified products, natural and branded. In this context, the organic food sector has experienced strong growth, achieving further expansion of the commercial space. Organic aquaculture is at an early stage. Following the adoption of EC Regulation 710/09, which regulates organic aquaculture have been opened very interesting market prospects in Europe. This step may require even irrevocably at the legislative level, the importance of organic aquaculture, laying the foundations for sustainable development of the sector . Organic production of fish currently represented by a limited number of species such as salmon, trout, shrimp, sea bass, mussels, sea bream, catfish and sturgeon are grown organically, although still characterized by small productions. The need to evaluate the growth potential of this sector necessitated the deepening of the current legislation in force, market, both globally and at the European level. This paper aims to inform about organic fish, growth prospects and marketing of organic fish. After an introduction to aquaculture and especially organic, the comparison between fisheries and aquaculture conventional and organic, presented the development of relevant Community legislation and the prospects for the market of organic fishes especially sea bass and sea bream. The analysis and intersection of data collected through surveys comparison for organic fish from several countries within and outside EU can identify the unique characteristics of the potential consumer and the main causes that push consumers to buy or not the 'new product'. The analysis in consumer behavior enables to identify a particular target group for the offer of organic fish. Finally, marketing planning occurs for promoting organic fish for the Greek group of Nireus.