Η υπό σύστατη επιχείρηση FI.LI.CO, αναμένεται να είναι μία Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε.), με αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή ηδύποτων. Το χαρτοφυλάκιό της θα περιλαμβάνει τέσσερα προϊόντα, για το διάστημα των πρώτων πέντε ετών λειτουργίας της: λικέρ λεμόνι, πορτοκάλι, ροδάκινο και μήλο. Η διάθεσή τους γίνεται στην εγχώρια αγορά και σε εκείνη της Ιταλίας. Στην παραγωγική διαδικασία εφαρμόζονται δύο διεθνή συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας, που αποσκοπούν στην παροχή ασφαλών προϊόντων στους καταναλωτές. Τα εν λόγω Πρότυπα είναι το ISO 22000:2005, για την Υγιεινή και Ασφάλεια των Τροφίμων και το ISO 9001:2008, για τη Διαχείριση Ποιότητας σε όλα τα εταιρικά επίπεδα.
Όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, απασχολούνται επτά εργαζόμενοι μέχρι τα τέσσερα πρώτα έτη και 11, από το πέμπτο έτος. Οι συνιδρυτές της επιχείρησης είναι τέσσερις στον αριθμό και έχουν ενεργό ρόλο στη διοίκησή της, ενώ ο συνολικός αριθμός των μετόχων είναι εννέα άτομα, με ποσοστά συμμετοχής 13%, 12%, 12%, 11%, 10%, 10%, 10%, 10% και 10%, αντίστοιχα.
Η επιρροή των παραγόντων Μάκρο-περιβάλλοντος είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή επιχειρηματική δραστηριότητα. Κατόπιν σχετικής ανάλυσης στο δέκατο κεφάλαιο, προκύπτει ότι τα ασταθή Οικονομικά και Πολιτικο-Νομικά περιβάλλοντα, είναι αυτά που έχουν την εντονότερη επίδραση στη νεοσύστατη επιχείρηση, το Κοινωνικο-Πολιτιστικό μέτρια, ενώ το Τεχνολογικό περιβάλλον έχει την ασθενέστερη επίδραση.
Η εγχώρια παραγωγή αλκοολούχων ποτών είναι κατακερματισμένη. Ο αριθμός των ποτοποιών είναι μεγάλος, οι περισσότεροι δε, διατηρούν μονάδες μικρού μεγέθους, δηλαδή βιοτεχνικού χαρακτήρα. Κορυφαία εταιρεία στην κατηγορία των λικέρ θεωρείται η Diageo Hellas Α.Ε. Στο πέμπτο έτος λειτουργίας της, η επιχείρηση FI.LI.CO προβλέπεται ότι θα κατέχει το 0,087% του συνόλου της ελληνικής αγοράς αλκοολούχων ποτών, ενώ ταυτόχρονα θα καταλαμβάνει το 0,44% του μεριδίου αγοράς λικέρ της Ιταλίας.
Το όραμα της επιχείρησης είναι να αποκτήσει τα πιο σεβαστά εμπορικά σήματα λικέρ στην εγχώρια αγορά και την εκτίμηση των πελατών για την επιχειρηματική δραστηριότητά της. Η Γενική Στρατηγική που εφαρμόζει είναι εκείνη του «Βέλτιστου Κόστους». Οι Στρατηγικές που επιλέγει για τον ανταγωνισμό εντός του κλάδου δραστηριοποίησής της είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αλυσίδας αξίας και η επέκταση σε αναδυόμενη αγορά, ενώ η Στρατηγική που ακολουθεί για την είσοδό της στην ιταλική αγορά, είναι η χρήση ιταλικών καναλιών προώθησης. Για την ταχεία ανάπτυξή της, κάνει χρήση στρατηγικών πρωτοβουλιών «μικρών αλμάτων», ώστε να θωρακίσει και να επεκτείνει τη θέση της σε υφιστάμενες επειχειρηματικές δραστηριότητες (π.χ. να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της), «μετρίων αλμάτων», για τη μόχλευση των υφιστάμενων πόρων και δυνατοτήτων της μέσω της εισόδου σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες (όπως την προσθήκη δεύτερης γραμμής παραγωγής) και «μεγάλων αλμάτων», ώστε να δημιουργήσει θεμέλια για εγχειρήματα που δεν υφίστανται ακόμα (όπως η διοχέτευση εταιρικού κεφαλαίου σε μακροπρόθεσμα έργα έρευνας και ανάπτυξης).
Το μέγιστο παραγωγικό δυναμικό της επιχείρησης είναι 200.000 φιάλες, το οποίο επιτυγχάνεται κατά το 5ο έτος λειτουργίας της. Το σύνολο της επένδυσης ανέρχεται σε 574.000 €, εκ των οποίων το 51% είναι Ίδια Κεφάλαια και το 49%, Ξένα. Η Καθαρά Παρούσα Αξία είναι 703.273 €, ο δείκτης Εσωτερικής Απόδοσης ανέρχεται σε 47% και η αποπληρωμή της επένδυσης πραγματοποιείται σε λιγότερο από τρία έτη.
Τέλος, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που αποτύχει η επιχειρηματική δραστηριότητα, η νεοσύστατη εταιρεία επιλέγει να αντιμετωπίσει με δύο τρόπους αυτήν την κρίση, ώστε να μπορέσουν να διασώσουν οι επενδυτές όσο το δυνατόν περισσότερα από τα επενδεδυμένα κεφάλαιά τους. Η πρώτη επιλογή της είναι η εφαρμογή στρατηγικής συγκομιδής, δηλαδή η δημιουργία μεγάλων ταμειακών διαθεσίμων και σε περίπτωση που το δυναμικό συγκομιδής καθίσταται ανεπαρκές, η ύστατη στρατηγική είναι αυτή της εκκαθάρισης περιουσιακών στοιχείων.
The threshold company FI.LI.CO will be a Limited Liability Company (Ltd.), producing liqueurs. For the first five years, its portfolio will include four products; lemon, orange, peach and apple liqueurs. Their disposal will be performed, not only in the domestic but also in the italian market too. As far as production process is concerned, two international quality management systems need to be applied in order to ensure the provision of safe products to consumers; ISO 22000 : 2005, for Health and Food Safety and ISO 9001 : 2008, for Quality Management in all company levels.
Regarding the manpower, seven employees will be working to the enterprise until the fourth year and eleven from the fifth year. The company’s co-founders are four and have an active role in its management, while the total number of shareholders is nine, with participation rates of 13%, 12%, 12%, 11%, 10%, 10%, 10%, 10% and 10%, respectively.
The influence of macro-environmental factors is essential for smooth business operation. After the analysis presented in the tenth chapter, the unstable economic and political-legal environments, are those that have the strongest impact to the start-up company, the socio-cultural environment has a moderate impact and as for the technological, it demonstrates the weakest effect.
The domestic production of alcoholic beverages is fragmented. The number of distillers is large and most of them retain small production units. Diageo Hellas SA is considered to be the leading company in the category of liqueurs. It is estimated that in the fifth year of its operation, FI.LI.CO will hold 0.087% of the Greek alcoholic beverages market, while occupying 0.44% of the italian liqueur market share.
The company’s vision is to acquire the most respected liqueur brand names in the domestic market and customer’s appreciation for its entrepreneurial activity. The general strategy applied is that one of “Best-cost provider”. The strategy chosen for competition within the sector of alcoholic beverages is the improvement of the value chain’s efficiency and the expansion into an emerging market, while the strategy followed to enter the italian market is the use of italian promotional channels. For its rapid development, it takes “short-jump strategic initiatives” in order to shield and expand its position in existing entrepreneurial activities (e.g. expansion of its product portfolio), “medium-jump strategic initiatives” in order to leverage existing resources and capabilities through the entry into new business activities (such as adding a second production line) and “long-jump strategic initiatives” in order to create a base for projects that do not exist yet (such as channeling capital into long-term research and development projects).
The maximum capacity of the enterprise is 200.000 bottles, which is achieved in the fifth year. The total investment is 574.000€, 51% of which is Net Worth (Equity). The net present value is 703.273€, the internal rate of return is 47% and the payback period is less than three years.
Finally, if business activity fails, the threshold company intends to deal with this crisis in two ways, so that investors ensure the greatest possible amount of the invested capital. The first choice is the implementation of the “Harvest strategy”, namely the increase of cash flow and in case harvest potential is insufficient, the ultimate strategy is the liquidation of assets.