Η παρούσα εργασία διενεργήθηκε κατά την διάρκεια της φοίτησης μου στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στα πλαίσια της ολοκλήρωσης του προγράμματος των μεταπτυχιακών μου σπουδών. Η έρευνα και η ανάπτυξη του θέματος βασίστηκε στην ανάλυση και την αξιολόγηση γραπτών κειμένων προερχόμενων κυρίως από ελληνική αλλά και ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εύρεση και η καταγραφή απόψεων και στάσεων οι οποίες προέρχονται από εργαζόμενα ενήλικα άτομα, απέναντι σε καινοτόμες μεθόδους στον εργασιακό χώρο.
Αρχικά πραγματοποιείται αναφορά στο πολυσύνθετο φαινόμενο της μάθησης. Η μελέτη και η ανάλυση του όρου γίνεται υπό το πρίσμα του γνωστικού αντικειμένου της ψυχολογίας και της εκπαίδευσης καθώς αυτά είναι το επιστημονικά πεδία που ενδιαφέρουν τη παρούσα έρευνα. Στη συνέχεια προσδιορίζονται οι κυριότερες θεωρίες μάθησης με γνώμονα τη κατάλληλη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Επίσης, περιγράφεται η σχέση της μάθησης με την εκπαίδευση, όπως επίσης και η έννοια της εκπαίδευσης ενηλίκων και η σημασία της τόσο για τα άτομα όσο και για τους οργανισμούς. Επιπρόσθετα περιγράφεται η καινοτόμα προσέγγιση εκπαίδευσης που ονομάζεται μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Παρατίθoνται επιπλέον στοιχεία που αφορούν τη σχέση των Ελλήνων με την εκπαίδευση, καθώς και την στάση τους απέναντι σε μορφές μη τυπικής εκπαίδευσης.
Ολοκληρώνοντας, εφόσον η εκπαίδευση των εργαζομένων, μέσω των τεχνών, θεωρείται καινοτόμα μέθοδος για την Ελλάδα, κρίνεται απαραίτητο η διεξαγωγή συμπερασμάτων μέσω ερευνών. Για αυτόν τον λόγο πραγματοποιήθηκε στην εν λόγω εργασία έρευνα κατά την οποία παρατηρήθηκε πως οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα επιθυμούν να εκπαιδευτούν μέσω των έργων τέχνης, διότι θεωρούν σημαντική την πρόκληση και την καινοτομία εντός του περιβάλλοντος εργασίας τους. Ως τελικό συμπέρασμα, λοιπόν, μπορεί να λεχθεί πως η εκπαίδευση μέσω των τεχνών είναι μια μέθοδος, η οποία θα μπορούσε να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα.
Λέξεις κλειδιά: Μάθηση, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Μετασχηματίζουσα μάθηση, Εκπαίδευση μέσω της τέχνης, Αισθητική εμπειρία.
This work was carried out during my studies at the Agricultural University of Athens and due to the completion of my graduate program. The research and development of the subject is based on the analysis and evaluation of written texts coming mainly from Greek and foreign bibliography. The purpose of this study is the identification and registration of views and attitudes that come from working adults, towards innovative methods in the workplace.
Initially, a reference is made to the complex phenomenon of learning. The analysis of the term is based on psychology and education, as long as these are the basic disciplines of interest to this research. A description is made about the relationship of learning with education, as well as the meaning of adult education and its importance for both individuals and organizations. Additionally, it is analyzed an innovative educational approach called transformative learning through aesthetic experience. Information is given to describe the relationship between Greek people and education, and their attitude towards forms of non-formal education.
In conclusion, the training of employees through the arts is considered innovative method in Greece, thus it is necessary to draw conclusions through research. That is the main reason research took place in this study in which it is observed that people in Greece are comfortable to educate through art, because they consider challenge and innovation important factors to their workplace. As a final fact, education through art is a method that could thrive in Greece.