Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τον κλάδο της οινοποιίας στην Ελλάδα και το εμπόριο οίνου κυρίως με τις ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταια χρόνια έχει παρατηρηθεί μία τάση εξωστρέφειας από τις ελληνικές οινοποιηικές επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με καταβολή μεγάλων προσπαθειών από μέρους τους για την ποιοτική βελτίωση του οίνου, που θα τον καταστήσει πιο θελκτικό στις ξένες αγορές. Η ανάλυση πραγματοποιείται καθ' όλα τα στάδια παραγωγής και πώλησης οίνου, από την αμπελουργία μέχρι και τα δίκτυα διανομης και η εργασία αποτελείται από δύο συναφή μέρη. Στο ΜΕΡΟΣ Ι παρουσιάζεται και αναλύεται η κατάσταση στον κλάδο της οινοποιίας στην Ελλάδα, τόσο η πορεία της στα προηγούμενα χρονια, όσο και το πως έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση που διανύει η χώρα μας τα τελευταία έτη. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συλλογή δευτερογενών στοιχείων. Στο ΜΕΡΟΣ ΙΙ παρουσιάζεται η δραστηριότητα των εξαγωγών ελληνικού οίνου προς τις ΗΠΑ με τη συλλογή δευτερογενών στοιχείων. Επίσης, πραγματοποιήθηκε η συλλογή ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν από οινοποιους που εξάγουν το προϊόν τους στις ΗΠΑ. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση των στοιχείων που συλλέχθηκαν από τα ερωτηματολόγια, με αναφορα στις τάσεις που επικρατούν για το κάθε ερώτημα.
The current thesis is conducted to represent and analyze the sector of winemaking in Greece, as far as the wine trade with USA. More specifically, it has been reported that over the last years Greek wine businesses tend to export their product more than before. This tendency is combined with great efforts from the businesses to improve the quality of wine, making it more attractive to foreign markets.
An analysis takes place through all stages of production and sale of wine. The thesis consists of two relevant parts. In the first one is given an illustration of the condition and process of the industry of winemaking in Greece for the last few years. Moreover, the reader can clearly understand how the current economic crisis of the country affected the aforementioned sector. The results came up by a mini research and collection of secondary data.
In the second part, is represented the export activity of Greek enterprises to USA through the collection of secondary data. Moreover, a specific questionnaire has been given to winemaking enterprises which export their products to USA. Thereafter has been made a qualitative analysis of the data collected from the questionnaires, with a mention to the dominant tendencies to each question.