Ο Συνεταιρισμός Αγροτών Θεσσαλίας «ΘΕΣγη» είναι ένας νεοσύστατος αγροτικός συνεταιρισμός, που αντικείμενό του είναι η συγκέντρωση και διάθεση των προϊόντων των μελών του. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη στρατηγική που ακολουθεί έως και σήμερα ο συνεταιρισμός, καθώς και τη μέχρι τώρα πορεία του. Στόχος της μελέτης είναι η αξιολόγηση της στρατηγικής αυτής, η πρόταση διορθωτικών κινήσεων και επιπλέον ιδεών για διαφορετικές στρατηγικές πορείες, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι στόχοι του συνεταιρισμού, να υπάρχει ένα πιο στοχευμένο σχέδιο και τέλος, να αυξηθούν τα κέρδη και η βιωσιμότητα του. Δυστυχώς, η αποτελεσματική κατάστρωση πλήρως στοχευμένων σχεδίων δεν είναι δυνατή, δεδομένου ότι αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από μακροπρόθεσμες προβλέψεις που στον επιχειρηματικό κόσμο είναι δύσκολο να γίνουν καθότι τα πάντα εξαρτώνται από το οικονομικό-πολιτικό υπόβαθρο της εκάστοτε χώρας (μεταβλητές όπως π.χ. φορολογικοί συντελεστές) που δραστηριοποιείται η επιχείρηση.
Αρχικά, πραγματοποιήθηκε εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση γύρω από τους συνεταιρισμούς και τον σχεδιασμό στρατηγικής. Όσον αφορά τους συνεταιρισμούς αναφέρονται στοιχεία για τον αγροδιατροφικό κλάδο και τους συνεταιρισμούς στην Ελλάδα , προκειμένου να οριοθετηθεί το εξωτερικό περιβάλλον του συνεταιρισμού «ΘΕΣγη». Επιπλέον, σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης και την εκ νέου διαμόρφωση της στρατηγικής απαιτείται ανάλυση της θέσης του συνεταιρισμού, του μακροπεριβάλλοντος και του μικροπεριβάλλοντος του κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εντοπίζονται τυχόν αδύνατα σημεία και να προτείνονται λύσεις προς βελτίωση της σύστασης και της λειτουργίας του. Στην συνέχεια, μέσω προσωπικών συνεντεύξεων με τον οικονομικό διευθυντή του συνεταιρισμού «ΘΕΣγη» κ. Ορέστη Ρίζο λήφθηκαν απαραίτητες πληροφορίες, οι οποίες αφορούν τα οικονομικά στοιχεία και τις νέες κινήσεις του συνεταιρισμού, που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπόνηση της παρούσας μελέτης. Τέλος, η μελέτη αυτή έχει ως στόχο να καλύψει όλες τις πτυχές της πολιτικής, της οργάνωσης, του σχεδιασμού και του ελέγχου του συνεταιρισμού και να αποτελέσει είδος «οδικού χάρτη», ο οποίος θα καθοδηγεί την πορεία του συνεταιρισμού.
Η ανάλυση του συνεταιρισμού «ΘΕΣγη» φανερώνει ότι δεν ακολουθείται μια στοχευμένη στρατηγική πορεία, για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η υλοποίηση των διορθωτικών κινήσεων που προτείνονται στην παρούσα μελέτη. Ο συνεταιρισμός έχει τα μέσα να ενσωματώσει τις προτάσεις αυτές αρκεί να είναι διατεθειμένος να θυσιάσει τους απαραίτητους πόρους, έτσι ώστε να καταφέρει να αυξήσει την κερδοφορία του και να καταστεί πιο ανταγωνιστικός στην ελληνική αγορά.
The cooperative "THESGI" is a newly established agricultural cooperative, whose purpose is the collection and disposal of the members' products. This study examines the strategy pursued by the cooperative and its whole progress so far. The aim of the study is to evaluate the strategy, the proposal for corrective actions and additional ideas for different strategic paths, so as to better serve the cooperative aim to provide a more targeted plan and finally, to increase profits and sustainability. Unfortunately, effective devising projects are not possible, since it consists largely of long-term forecasts in the business world which are difficult to make because everything depends on the economic and political background of each country.
Initially, an extensive literature review around cooperatives and strategic planning took place. Regarding cooperatives, data for the food industry and cooperatives in Greece are reported, in order to define the external environment of "THESGI". Moreover, the evaluation process and the re-shaping of the strategy requires an analysis of the position of the cooperative, the macro and the micro environment in such way to detect any weaknesses and propose solutions to improve the composition and operation of the cooperative. Then, through personal interviews with the financial director of the cooperative "THESGI" Mr. Orestis Rizos much information were received, related to economic data and new cooperative movements, used for the preparation of this study. Finally, this study aims to cover all aspects of policy, organization, planning and control of the cooperative and be a kind of "road map", which will guide the course of the cooperative.
The analysis of the cooperative shows that there wasn’t a targeted strategic course, for this reason it is necessary to implement the corrective actions proposed in this study. The cooperative has the means to incorporate these proposals provided if they are willing to sacrifice the necessary resources to increase its profitability and become more competitive in the Greek market.