Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να μελετηθεί η προβολή και η προώθηση των παραδοσιακών προϊόντων στο κανάλι διανομής των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας μας, αναπτύσσοντας μια αναπροσαρμοσμένη στρατηγική μάρκετινγκ, βασισμένη στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης με το ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Διαμέσου των σύγχρονων πρακτικών του μάρκετινγκ, των δεδομένων που επικρατούν στην αγορά των σούπερ μάρκετ και των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν τις επιχειρήσεις/παραγωγούς προτείνονται εφαρμόσιμες εμπορικές μέθοδοι και κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των παραδοσιακών προϊόντων στο εν λόγω κανάλι διανομής.
Η μεθοδολογική προσέγγιση που θα ακολουθηθεί αποτελείται από τρία στάδια. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την μελέτη δευτερογενών δεδομένων, που αφορούν τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και των επιχειρήσεων/παραγωγών, που δραστηριοποιούνται στα παραδοσιακά προϊόντα. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την μελέτη πρωτογενών δεδομένων, που προέρχονται από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και των επιχειρήσεων παραδοσιακών προϊόντων. Το τρίτο στάδιο πραγματεύεται, ως μελέτη περίπτωσης, την δημιουργία και τη προώθηση μιας ενιαίας επωνυμίας παραδοσιακών προϊόντων των γυναικείων συνεταιρισμών.
Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης ανέδειξαν γενικές στρατηγικές προβολής και προώθησης των παραδοσιακών προϊόντων στο κανάλι διανομής των σούπερ μάρκετ, όπως το Μάρκετινγκ 3.0., η αξία της επωνυμίας και η ενοποίηση προϊόντων- υπηρεσιών(PSS). Ειδικές εφαρμογές αυτών των τριών στρατηγικών γίνονται στην μελέτη περίπτωσης, όπου δημιουργείται μια ολοκληρωμένη και κοστολογημένη εμπορική πρόταση με τις απαραίτητες προωθητικές ενέργειες για το εν λόγω κανάλι διανομής.
The purpose of this thesis is to study the launching and the promotion of traditional products in the distribution channel of major supermarket chains in our country, to develop an updated marketing strategy, which is based on the creation of trusting relationships and interaction with the consumers. Adopting the implementation of modern marketing practices and having in mind the prevailing in retail market services, together with the particularities which characterize companies / producers, we can make adjustable proposals for applicable commercial methods and guidelines concerning the development of traditional products in distribution channels.
The methodological approach that will be followed is constituted by three stages. The first stage includes the study of secondary data, that concerns the branch of supermarkets and the enterprises/producers, that are activated in the traditional products. The second stage includes the study of primary data, that emanates from the branch of supermarket and enterprises of traditional products. The third stage deals with, as a case study, the creation and the promotion of united name of traditional products of women associations.
The results of present study elected general strategies of launching and promotion of traditional products in supermarkets, as Marketing 3.0. , the brand equity and the product- service system (PSS). Special applications of these three strategies become the case study, where a completed and cost commercial proposal is created with the essential promotional energies for the channel of distribution in question.