Η υπό σύσταση επιχείρηση << Θεσσαλική Γη >>, αναμένεται να είναι μια Ιδιωτική Κεφαλαιουχική εταιρεία ( Ι.Κ.Ε. ) , με αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή και εμπορία αγροτικών προϊόντων διατροφής. Για την εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου σκοπού, η εταιρεία θα διαθέτει κατά την έναρξη των δραστηριοτήτών της, δύο τμήματα το παραγωγικό και το εμπορικό τμήμα. Το χαρτοφυλάκιο της θα περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία παραγωγής οπωροκηπευτικών, οσπρίων, αλεύρων, ελαιόλαδου και ως στόχος έχει τεθεί η κάλυψη των αναγκών του καταστήματος λιανικής πώλησης να υφίσταται σε ποσοστό 60% - 70% από παραγωγή της ίδιας της εταιρείας.
Στο δυναμικό της εταιρείας για την παραγωγική διαδικασία ανήκουν συνολικές εκτάσεις 500 στρεμμάτων, μηχανολογικός εξοπλισμός για την καλλιέργεια τους και θα δημιουργηθούν επιπλέον 2 στρέμματα θερμοκήπια τα οποία θα περιλαμβάνουν θερμοκήπια με πλαστικό φιλμ κάλυψης και δικτυοκήπια. Η εμπορική δραστηριότητα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός καταστήματος λιανικής πώλησης για τα δύο πρώτα χρόνια και κατά το τρίτο έτος έχει προβλεφθεί και η δημιουργία δεύτερου καταστήματος. Ο επιπλέον όγκος παραγωγής που θα προκύπτει και δεν θα διατίθεται μέσω των καταστημάτων της Θεσσαλικής Γης, θα δίνεται σε χονδρέμπορους κάτι που συμβαίνει και στην τωρινή κατάσταση.
Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, απασχολούνται πέντε εργαζόμενοι κατά τα τρία πρώτα έτη και έξι, από το τέταρτο έτος λειτουργίας. Οι συνιδρυτές της επιχείρησης είναι δύο στον αριθμό και έχουν ενεργό ρόλο στη διοίκησή της, ενώ ο συνολικός αριθμός των μετόχων είναι τρία άτομα, με ποσοστά συμμετοχής 40%, 40% και 20% αντίστοιχα.
Στην παρούσα μελέτη, πραγματοποιείται μια ανάλυση του αγροδιατροφικού τομέα της ελληνικής οικονομίας και πιο συγκεκριμένα και σε μεγαλύτερο βάθος μια ανάλυση του κλάδου των οπωροκηπευτικών όπου εντάσσεται και η κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης. Επιπρόσθετα πραγματοποιείται μια απεικόνιση των θερμοκηπιακών καλλιεργειών στην Ελλάδα, έτσι ώστε να αποτυπωθούν τα δυνατά και αδύνατα σημεία μιας τέτοιας προσπάθειας.
Στο δεύτερο μέρος της διπλωματικής εργασίας παρουσιάζονται οι Στρατηγικές που θα ακολουθήσει η εταιρεία καθώς και η Χρηματοοικονομική Ανάλυση της επένδυσης. Σε γενικές γραμμές η επιχείρηση ακολουθεί Στρατηγική << Κάθετης Ολοκλήρωσης >> σε συνδυασμό με προσπάθειες για την εφαρμογή και της Στρατηγικής << Βέλτιστου Κόστους >>. Στην Χρηματοοικονομική Ανάλυση παρουσιάζονται τα οικονομικά στοιχεία που προβλέπονται κατά τα πέντε πρώτα έτη λειτουργίας της επιχείρησης καθώς και οι απαραίτητοι αριθμοδείκτες για να καταδείξουν την θετική προοπτική της επένδυσης. Η Αξιολόγηση της Επένδυσης πραγματοποείται με 3 τρόπους, την Καθαρή Παρούσα Αξία ( NPV ), τον Εσωτερικό Βαθμό Αποδοτικότητας ( IRR ) και την περίοδο αποπληρωμής. Επιπλέον γίνεται ανάλυση των παραγόντων του Μακρο-περιβάλλοντος που είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή επιχειρηματική δραστηριότητα.
Τέλος, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που αποτύχει η επιχειρηματική δραστηριότητα, η νεοσύστατη εταιρεία επιλέγει να αντιμετωπίσει την ενδεχόμενη κρίση με τρεις τρόπους. Αρχικά διατηρώντας μόνο το παραγωγικό τμήμα της επιχείρησης με εναλλακτικά κανάλια διανομής, έπειτα με εφαρμογή Στρατηγικής Συγκομίδης δηλαδή με τη δημιουργία μεγάλων ταμειακών διαθεσίμων, και σε περίπτωση που το δυναμικό συγκομιδής κριθεί ανεπαρκές ως τελευταία λύση προτείνεται η εκκαθάριση των περιουσιακών της στοιχείων.
The under – construction company which is called << Thessaliki Gi >> is expected to be a company whose main activity will be the production and commerce of agricultural food products. For the fulfillment of this purpose, the company, at the beginning of its activity, is going to consist of two parts, the productive and the commercial one. The company’s portfolio will include a great variety of fruit and vegetables, legumes, flour and olive oil products. Its goal is the coverage of the retailer store’s needs up to 60% - 70% with products of the company itself.
The potential of the company includes an overall expanse of 50 hectares for the production activity, machinery for their cultivation and 1/5 more hectares of greenhouses will be created which will include greenhouses with plastic material for coverage and greenhouses with net. The commercial activities, includes the creation of a retailer store for the first two years and the creation of a second retailer has been provided for the third year. The additional production volume which will not be available to the retailers of the company, will be provided to wholesalers, as in current situation.
With regard to the human workforce, 5 employees are going to be occupied during the 3 first years and they are going to raise in 6 from the fourth year of the company’s operation. The co-founders of the company are two and have an active role in its administration, while the total number of the participants is three, with their holdings of participation are 40%, 40% and 20% respectively.
In the present study, an analysis of the agri-food sector of Greek economy is conducted. Also, an analysis of the sector of the fruit and vegetables where the main activity of the company lies is conducted more specifically and in greater depth. Additionally, a portrayal of greenhouse crops in Greece is done to depict the strengths and the weaknesses of such an attempt.
At the second part of the thesis, the strategies implemented by the company are presented, along with the Financial Analysis of the investment. Generally, the company follows the << Vertical Integration >> strategy combined with efforts for the implementation of the << Cost-optimal >> strategy. In the Financial Analysis, there are the financial information predicted for the first five years of the company’s operation, and the necessary measurable indicators to show the investment’s positive perspective. The Investment’s Evaluation is conducted in 3 ways, the Net Present Value (Npv), the Internal Rate of Return (IRR) and the payback period. Furthermore, there is an analysis of the Macro-environmental factors that are of paramount importance for the regular company activity.
Finally, it is stated that the company activity fails, the newly created company opts to deal with the upcoming crisis in the three ways; firstly, by maintaining only the productive part of the business with alternative distribution channels, secondly by implementing the Harvesting Strategy, which entails the creation of big cash instruments, and thirdly with the clearance of the company’s property, in case the harvest potential is proved to be insufficient.