Δεδομένης της επίδρασης της οικονομικής κρίσης στη λειτουργία και την αποδοτικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για την εξεύρεση εναλλακτικών προτάσεων με σκοπό τη διατήρηση του μεριδίου τους στην αγορά καθώς και την αύξηση της κερδοφορίας τους. Η ανάγκη αυτή αυξάνεται όταν στο προσκήνιο βρίσκονται νεοεισερχόμενες μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις που επιδιώκουν να καθιερωθούν σε αγορές με έντονο ανταγωνισμό. Οι εναλλακτικές προτάσεις μπορούν να προκύπτουν μέσω της μελέτης και της αξιολόγησης των στρατηγικών κινήσεων των επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν και την πυξίδα στην επιτυχή παρουσία τους στην αγορά.
Η συγκεκριμένη διπλωματική ερευνητική μελέτη αναλύει τα στρατηγικά βήματα του οινοποιείου «Κτήμα Αναγέννηση», το οποίο εδρεύει στην Αρχαία Νεμέα Κορινθίας, έχοντας γεννηθεί ουσιαστικά μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2006. Η εργασία είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο στηρίζεται η μελέτη. Πιο αναλυτικά, περιγράφεται το αντικείμενο και η σημασία της μελέτης, το πλαίσιο ανάλυσης, η βιβλιογραφική ανασκόπηση μέσα από την οποία αναδύονται οι ερευνητικές υποθέσεις καθώς και η ερευνητική μεθοδολογία που χρησιμοποιείται βασιζόμενη στο σχεδιασμό μιας μελέτης περίπτωσης σύμφωνα με τον (Yin , 2003).
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της έρευνας και πιο συγκεκριμένα στοιχεία που αφορούν το «Κτήμα Αναγέννηση» όπως: η οργανωτική δομή, η διακυβέρνηση, τα οικονομικά αποτελέσματα και τα προϊόντα του. Επίσης, χαρακτηριστικά του κλάδου του οίνου καθώς και η ανάλυση του βάσει των δυνάμεων του Porter. Επιπλέον, στο δεύτερο μέρος αναλύεται η στρατηγική του οινοποιείου Αναγέννηση, σύμφωνα με τις ερευνητικές υποθέσεις που προέκυψαν από τη θεωρία, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από τη μελέτη της στρατηγικής του και διαμορφώνονται προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας και της αποδοτικότητας του.
Given the effect of the economic crisis on the operation and efficiency of Greek enterprises, it is most urgently needed to find alternatives to maintain their market shares and increase their profitability. This need increases when small and medium sized businesses are entranced in the spotlight which is seeking to be established into markets with strong competition. The alternatives can be generated through the study and evaluation of strategic business moves, which constitute the compass in their successful market presence.
This specific diplomatic research study analyzes the strategic steps of the winery “Domaine Renaissance”, which is located at the Ancient Nemea of Corinthia, having been created essentially during the period of the economic crisis as it began its operation in 2006. Work is divided into two paths. In the first part, the theoretical framework on which the study is based is analyzed. More specifically, we describe the scope and importance of the study, the conceptual framework used in the analysis, the literature review, through which the research hypotheses emerge and the research methodology based on designing the case study according to (Yin , 2003).
In the second part the case study research and more specifically information relating to the “Domaine Renaissance” such as: the organizational structure, governance, the financial results and its products is presented. Also characteristics of the wine industry and its analysis based on Porters forces. Moreover, the second part analyzes the strategy of the winery “Renaissance”, according to research hypotheses that have derived from the theory, the conclusions from the study of strategy and formulated proposals for the improvement of its operation and efficiency are presented.