Περίληψη
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας τίθεται εισαγωγικά το ζήτημα της πρόβλεψης ζήτησης και περιγράφεται ο σκοπός και οι στόχοι της εργασίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται βιβλιογραφική επισκόπηση της πρόβλεψης ζήτησης. Αρχικά γίνεται ανάλυση των βασικών αρχών της πρόβλεψης ζήτησης, των σταδίων της διαδικασίας πρόβλεψης της ζήτησης,. Στη συνέχεια του κεφαλαίου γίνεται επισκόπηση της θεωρίας της ζήτησης και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο γίνεται πρόβλεψη της μεταβολής της ζήτησης λόγω μεταβολής των προσδιοριστικών της παραγόντων. Ακολούθως, γίνεται αναφορά στη μεταβολή της ζήτησης λόγω του κύκλου ζωής του προϊόντος. Τέλος, στο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης χρονοσειράς.
Στο τρίτο κεφάλαιο αρχικά γίνεται παρουσίαση της εταιρίας Γαρεφαλάκη Ο.Ε. και ακολούθως περιγράφεται η υφιστάμενη διαδικασία πρόβλεψης ζήτησης και γίνεται διαπίστωση των αδυναμιών της.
Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζονται οι μεθοδολογίες πρόβλεψης της ζήτησης που μπορούν να εφαρμοστούν στην εταιρία, ενώ στο τελικό κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εργασίας.
Summary
The first chapter of the thesis puts the question of demand forecasting and describes the purpose and the objectives of the work. The second chapter is a extensive review of demand forecasting. Initially an analysis of the basic principles of demand forecasting as well as the stages of demand forecasting process. Consecutively the chapter provides an overview of the theory of demand and considers how that provision is made of the change in demand due to changes in the determinants of factors. Next, referring to the change in demand due to the product life cycle. Finally, the chapter presents the time series analysis methods. The third chapter presents the company Garefalaki Co. and then describes the existing demand forecasting process and its weaknesses. The fourth chapter discusses the demand forecasting methodologies that can be applied to the company, while the final section presents the conclusions of the thesis.