Η στρατηγική διοίκηση αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις παράγοντες επιτυχίας και επιβίωσης κάθε επιχείρησης. Στις μέρες μας κρίνεται επιτακτική η ανάγκη στρατηγικής διοίκησης καθώς οι ολοένα δυσκολότερες οικονομικές συγκυρίες δεν αφήνουν περιθώρια σφαλμάτων στις επιχειρήσεις. Καθίσταται σαφές, ότι το στρατηγικό μάνατζμεντ είναι απαραίτητο, αν όχι αμιγώς αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία κάθε επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης σε όγκο πωλήσεων, νεοσύστατης στο χώρο ή καθιερωμένης, υψηλής δυναμικότητας ή όχι. Η χάραξη στρατηγικής για κάθε επιχείρηση γίνεται με διαφορετικό τρόπο. Η στρατηγική διοίκηση είναι δυνατόν να εφαρμοστεί ανά πάσα στιγμή σε κάθε επιχείρηση και σε κάθε στάδιο ζωής της επιχείρησης. Πολλώ δε μάλλον, για ένα ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο όπως είναι αυτός της ζυθοποιίας, που παρά τη κρίση παρουσιάζει ανθεκτικότητα και ίσως βγαίνει κερδισμένος. Ο αυξανόμενος αριθμός ζυθοποιείων μικρής δυναμικότητας στην ηπειρωτική αλλά και νησιωτική Ελλάδα καθιστά αναγκαία την παρατήρηση και καταγραφή της στρατηγικής των εν λόγω επιχειρήσεων και η Λακωνική Ζυθοποιία αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα τέτοιας εταιρείας, μιας και εισήλθε στην αγορά μόλις το 2016. Η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει τις στρατηγικές κινήσεις της Λακωνικής Ζυθοποιίας. Η εργασία είναι χωρισμένη σε δυο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει το θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης, δηλαδή τα ερευνητικά εργαλεία και μεθοδολογίες τα οποία χρησιμοποιούνται στην στρατηγική ανάλυση. Πιο αναλυτικά, παρουσιάζεται η ερευνητική μεθοδολογία της περιπτωσιολογικής μελέτης, η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, η ανάλυση του εξωτερικού της περιβάλλοντος και τέλος ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση της στρατηγικής της. Στην συνέχεια ακολουθεί το δεύτερο μέρος της εργασίας, όπου πραγματοποιείται η εφαρμογή των παραπάνω αναλύσεων στην Λακωνική Ζυθοποιία. Αντίστοιχα δηλαδή με το πρώτο μέρος, αναλύεται το εσωτερικό περιβάλλον της Λακωνικής Ζυθοποιίας, ακολούθως αναλύεται το εξωτερικό της περιβάλλον και πραγματοποιείται η στρατηγική της ανάλυση. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας, εξάγονται τα συμπεράσματα και συστήνονται κάποιες στρατηγικές προτάσεις για την Λακωνική Ζυθοποιία.
Strategic management is one of the fundamental factors for success and survival for every business. Strategic management consists of strategic analysis, strategic choice and strategic implementation, which in turn have individual elements. Nowadays, there is an urgent need for strategic management, as the increasingly difficult economic circumstances do not leave room for business mistakes. It is clear that strategic management is necessary, if not mandatory, for the smooth operation of any corporation whether this corporation is small or large in volume, newly established or older, of high capacity or low capacity. Each corporation implements strategy in different ways. Most of the time, as in the case of Laconian Brewery the strategy is implemented partly instinctively as the lack of resources and the need for immediate decisions for the survival of the corporation requires strategic decisions. Strategic management can be implemented at any given time and in all different stages of any corporation. Especially for a fast-growing industry such as brewing industry, which despite the crisis appears resilient and may be gaining ground. The growing number of micro-breweries in mainland and insular parts of Greece makes it necessary to observe and record the strategy of these companies, and Laconian Brewery is a representative example for the micro-brewery industry since it has entered the market only in 2016. This master thesis analyzes the strategic moves of Laconian Brewery. The study is divided into two parts. The first part includes the theoretical background of the study, meaning the research tools and methodologies used in the strategic analysis. More specifically, the theoretical framework consists of the research methodology of the case study, the analysis of the company's internal environment, the analysis of its external environment and the design, implementation and evaluation of its strategy. In the second part of the study, the aforementioned analysis are implemented in Laconian Brewery. In accordance with the first part, the internal environment of the Laconian Brewery is examined , following its external environment analysis and lastly the strategic analysis of the company is carried out. In the last chapter of the paper, conclusions are drawn and some strategic proposals are made for Laconian Brewery.