Η Ελλάδα είναι μία χώρα που μαστίζεται από την κρίση τα τελευταία 7 χρόνια. Αυτό έφερε την πατρίδα μας σε δεινή θέση στον παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, ωστόσο για κάποιους ανθρώπους αποτέλεσε ευκαιρία ώστε να ασχοληθούν σε τομείς που έως τώρα είχαν υποτιμηθεί. Ένας τέτοιος τομέας είναι η πρωτογενής παραγωγή .
Στην παρούσα μελέτη λοιπόν, θα εξετάσουμε την βιωσιμότητα μιας επένδυσης που θα αφορά την παραγωγή, την επεξεργασία, την συσκευασία και εμπορία Ελληνικών καρυδιών, τα οποία ανήκουν στην κατηγορία των ξηρών καρπών.
Με μία επιφανειακή προσέγγιση ενδεχομένως να μην μοιάζει σαν την πλέον ελκυστική επιχειρηματική ιδέα, διότι δεν πρόκειται για ένα νέο, καινοτόμο προϊόν, ωστόσο έπειτα από την έρευνα του κλάδου η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα από την αναζήτηση κλαδικών μελετών, την διενέργεια συνεντεύξεων με παραγωγούς και γεωπόνους αλλά και εμπόρους στην ελληνική αγορά, ανεδείχθησαν τα σημαντικά προβλήματα αλλά και τα τεράστια οφέλη ενός τέτοιου εγχειρήματος. Εξάλλου τα ελληνικά καρύδια σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες υπερέχουν μακράν ποιοτικώς των εισαγόμενων λόγω κλιματικών και εδαφικών συνθηκών της Ελληνικής υπαίθρου. Επιπλέον τα καρύδια κατατάσσονται σε κατηγορία τροφίμων που οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής τα φέρνουν σε περίοπτη θέση, διότι αποτελούν ένα υγιεινό, θρεπτικό σνακ, το οποίο μας προσφέρει ενέργεια και ανταποκρίνεται πλήρως στην παρατηρούμενη τάση-στροφή των καταναλωτών προς την υγιεινή διατροφή.
Η μελέτη που ακολουθεί εξετάζει το εγχείρημα αυτό ως επιχειρηματική ευκαιρία και γίνεται προσπάθεια να συνταχθεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο, στο οποίο αναλύεται το κόστος, το προσδοκώμενο όφελος, καθώς επίσης και η στρατηγική και το σχέδιο προώθησης του προϊόντος στην αγορά. Το σχέδιο αυτό μπορεί να αποτελέσει οδηγό και για κάθε αγροτικό επιχειρηματία που εξετάζει την πιθανότητα να καλλιεργήσει καρυδιές.Τέλος ένα τέτοιο εγχείρημα κρίνεται, ότι υπό προϋποθέσεις έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να πετύχει.
Greece is undergoing a period of great economic recession for the past 7 years. This has brought our country to a difficult position in the global economic scene. However for some, this economic crisis has created opportunities people it became an opportunity for enterprises in sectors that had not received sufficient attention until now. One of these sectors Primary Production. In this study we will examine the viability of an investment which includes the production, processing, packaging and marketing of Greek walnuts At first glance, it may not look like the most attractive business idea because this is not a new innovative product. Nevertheless after research, which took place through the search for sectoral studies, by conducting interviews with producers, agronomists and traders in the Greek market, the major problems and substantial benefits of doing so were revealed. Furthermore, according to recent surveys, Greek nuts are of higher quality in comparison with those imported, because of climatic and soil conditions of the Greek agricultural land. In addition, nuts are classified in food categories that modern lifestyle make them necessary, because they offer a healthy, nutritious snack, which gives us energy and fully conforms to the observed trend-shift of consumers to healthy eating. The study that follows has found that this investment is as a business opportunity and is trying to draw up a business plan, in which the cost and the expected benefits are analysed, as well as the strategy and product promotion plan.