Ενώ υπάρχουν αρκετές εργασίες για τη σημασία των εξαγωγών, λίγες είναι αυτές που ασχολούνται με τον τομέα του κρασιού. Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την ανάλυση των εξαγωγών των ελληνικών κρασιών στη Διεθνή Αγορά. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να προσδιοριστούν οι παράγοντες που ωθούν ή εμποδίζουν τις ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις στον τομέα των εξαγωγών. Για τον σκοπό αυτό, συντάχθηκε ερωτηματολόγιο με 18 ερωτήσεις, και συλλέχθηκαν πρωτογενή δεδομένα, από τις οινοποιητικές επιχειρήσεις, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κυρίως, αλλά και μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων και προσωπικών συνεντεύξεων με τον υπεύθυνο του οινοποιείου στην έδρα της επιχείρησης. Στην εργασία αυτή, αρχικά, γίνεται παρουσίαση της κατάστασης που επικρατεί στον αμπελοοινικό τομέα στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τη Διεθνή Αγορά. Παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν την παραγωγή, κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές οίνου, στα πλαίσια της Κοινής Οργάνωσης Αμπελοοινικής Αγοράς. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την διεξαγωγή της πρωτογενούς έρευνας. Ειδικότερα, περιγράφεται ο προσδιορισμός, του πλαισίου του δείγματος της έρευνας, ο τρόπος διεξαγωγής της, καθώς και ο τρόπος σύνταξης και διάρθρωσης του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε. Τέλος, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των οινοποιείων που συμμετείχαν στην έρευνα, τα αποτελέσματα και τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με factor analysis και παλινδρόμηση.
Although there are many researches for the importance of exporting, few of them are for the wine industry. This thesis, involves with export analysis of Greek Winery in the International Market. The purpose of my research is to define the factors that boost or block Greek Wineries from exporting. For this purpose, a questionary was composed with 18 questions, so that primary data were selected, from wineries, through e-mails, mostly, plus telephone interviews and personal interviews with the manager of each winery, at the headquarters of the winery. Initially, in this thesis, there’s a presentation of the situation that prevails wine industry in Greece, Europe and International Market. I present data, about, production, consumption, imports and exports trough the Common Organized Winery Market in Europe. Afterwards, I analyze the methodology and all the steps I did for my research and the collection of primary data. Specially, I describe how the sample, the procedure and the questionary, were chosen and composed. Furthermore, there’s a description of all the winery that participated in my research. Lastly, there’s an analysis and presentation of all the results and conclusions that arose out of data analysis. The data analysis took place with factor analysis and multiple regression.