Τα «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης» αποτελούν ένα φαινόμενο, το μέγεθος του οποίου επηρεάζει κάθε πτυχή του σύγχρονου κόσμου και πολιτισμού, όπως τον γνωρίζουμε. Μέσο επικοινωνίας, έκφρασης και αλληλεπίδρασης των ανθρώπων στην αρχή και πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, με σημαντικές κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις. Ο επιχειρηματικός κόσμος, αντιλαμβανόμενος τον αντίκτυπο αλλά και τη χρησιμότητά τους, τα υιοθέτησε νωρίς, κατατάσσοντάς τα πλέον, ως ένα βασικό εργαλείο επίτευξης των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων του. Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τις επιχειρήσεις του κλάδου του κρασιού, της ελληνικής οικονομίας και για τις ανάγκες της, διεξήχθησαν δύο έρευνες. Στην πρώτη έρευνα, με τη χρήση ερωτηματολογίου, συγκεντρώθηκαν και συλλέχθηκαν στοιχεία μέσω συνεντεύξεων, που σχετίζονται με την υιοθέτηση και χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης 14 εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του κρασιού. Η ένταση χρήσης των κοινωνικών δικτύων καταγράφεται ελλειμματική, με μειωμένη δραστηριότητα και ποικιλία της φύσεως των αναρτήσεων και των διαφορετικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούνται. Στη δεύτερη έρευνα, χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Likealyzer και ένα δείγμα 221 επιχειρήσεων του κλάδου, όπου καταγράφηκε, ποσοτικοποιήθηκε και βαθμολογήθηκε ο τρόπος χρήσης του Facebook, ως μέσο προώθησής τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ελλιπή διαχείριση του εταιρικού προφίλ στο Facebook, καθώς και μειωμένη δραστηριότητα και όγκο διαθέσιμης πληροφορίας για τον χρήστη.
The “Social Media Networks” are a phenomenon, the size of which affects every aspect of modern society and culture, as we know it. Means of communication, expression and interaction between people at first and now an integral tool of every day’s life, with crucial, sociopolitical and economical extensions. The business world, realizing their impact and also their usefulness, they adopted them early, placing them now, as a basic tool of attainment their short term and long term goals. This thesis examines the level of usage of social media, from the companies of the Greek economic industry of wine and for its needs, 2 researches were conducted. In the first research, with the use of a questionnaire, data were gathered and collected, involving the adoption and use of social media by 14 companies that operate in the wine industry. The intensity of social media use is recorded deficit, with low activity and variety of the nature of posts and of the used social media. In the second research, the tool Likealyzer and a sample of 221 companies of the industry were used, in order to record, quantify and grade the way of using Facebook for promotional reasons. The results showed lacking management of the corporate Facebook profile, as well as reduced activity and volume of available information for the user.