Η εργασία που ακολουθεί εκπονήθηκε για την απόκτηση του διπλώματος του μεταπτυχιακού προγράμματος του «Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων και Γεωργίας» . Πρόκειται για μία περίπτωση μελέτης η οποία σχηματίσθηκε με βάσει τη θεωρία του Yin (2009).
Η εταιρεία «Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς Α.Ε.» (I.K) ξεκίνησε την πορεία της το 1981. Αποτελεί πρωτοπόρος εταιρεία στην παραγωγή μεσογειακής τσιπούρας και μεσογειακού λαβρακιού. Στα μέσα της χρονιάς του 2018 έρχεται να αντιμετωπίσει μία μεγάλη συνένωση ανταγωνιστικών εταιρειών. Οι τρεις μεγαλύτερες ιχθυοκαλλιεργητικές εταιρείες του κλάδου συγχωνεύονται. Ο νεοσύστατος όμιλος που θα δημιουργηθεί θα συσσωρεύσει μεγάλη τεχνογνωσία και μεγάλο μερίδιο της αγοράς.
Η παρούσα μελέτη περίπτωσης έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και συνοδεύεται με σημείωμα προς τον καθηγητή. Αρχικά αναφέρεται το πρόβλημα που δημιουργείται στο κλάδο της ιχθυοκαλλιέργειας. Στην συνέχεια, παρουσιάζεται αναλυτικά η κατάσταση που επικρατεί τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην αγορά του εξωτερικού και το κύριο μέρος εστιάζει στην παρουσίαση των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς.
Στο τέλος της εργασίας παρατίθενται οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου τις οποίες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα Ι.Κ.. Οι εκπαιδευόμενοι, καλούνται να χαράξουν τη δική τους στρατηγική πορεία για την επιχείρηση. Στα παραρτήματα περιλαμβάνονται περισσότερες πληροφορίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο σχηματισμό πιθανών σεναρίων.
The case study refers to the aquaculture industry in Greece and addresses the strategy making of a Greek aquaculture company against the merge of the major competitive companies.
Aquaculture is the farming of marine finfish in offshore cages. It is the fastest growing food producing sector the last 30 years and it has begun to be highly competitive. In Greece, it was 1981, in Lixouri a small town in the Cephalonia island of the Ionian sea, when a mid range family aquaculture business showed up and started operating as “Kefalonia Fisheries S.A.” by producing for the first time, mediterranean sea bass and sea bream. Their competitive advantage is the production of largest sea bass of more than two kilos in comparison to the competitive companies.
As strategy, it is defined to be a set of choices taken by the manager of a company. In 2018, an acquisition took place in Greece where three of the largest producers merged and started to operate as one under new management. The big questions are what moves will the Greek aquaculture company make after the merge is completed, and how will it maintain its market share.
For the integration of the case study, the main question posed were “How” and “Why”. The situation of the market took place the same year as the writing and the investigator focuses on a contemporary phenomenon within a real life context. It uses multiple source of evidence like interview from the managers at the location of the company, personal observation, secondary statistical data and articles from the world wide web.