dc.contributor.advisor |
Σκανδάμης, Παναγιώτης |
|
dc.contributor.author |
Ντούρλαρη, Παρασκευή |
|
dc.date.accessioned |
2019-04-17T08:43:47Z |
|
dc.date.available |
2019-04-17T08:43:47Z |
|
dc.date.issued |
2019-04-17 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10329/6863 |
|
dc.description |
Η Βιβλιοθήκη δεν διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή |
el |
dc.description.abstract |
Οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της συσκευασίας τροφίμων είναι στενά συνδεδεμένες με την αλληλεπίδραση της συσκευασίας με το τρόφιμο και τον καταναλωτή, αντικατοπτρίζοντας την τάση για ασφαλέστερα, λιγότερο επεξεργασμένα και φυσικότερα διατροφικά προϊόντα. Σε αυτή την τάση οφείλεται η ανάπτυξη της διαδραστικής συσκευασίας, στην οποία διακρίνονται δύο λειτουργικές συνιστώσες, η ενεργός και η έξυπνη συσκευασία. Οι καινοτόμες συσκευασίες τροφίμων για να είναι εμπορικά βιώσιμες θα πρέπει να καλύπτουν τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα που θα υπερέχουν σε σχέση με το οικονομικό αντίκτυπο που θα συνεπάγεται η εφαρμογή τους.
Στόχος της μελέτης είναι να διερευνηθεί η απήχηση των συγκεκριμένων ειδών συσκευασιών και η προθυμία πληρωμής από πλευράς των καταναλωτών. Επίσης, από την πλευρά των βιομηχανιών, θα μελετηθεί αν υπάρχει ανταπόκριση και σκέψη για μελλοντική εφαρμογή τους στις γραμμές παραγωγής τους. Για το λόγο αυτό, δημιουργήθηκαν δύο ερωτηματολόγια, ένα για τους καταναλωτές και ένα για άτομα που εργάζονται σε βιομηχανίες τροφίμων. Από τα στοιχεία που θα προκύψουν και κατόπιν επεξεργασίας τους, θα γίνουν προτάσεις εφαρμογής των συγκεκριμένων συσκευασιών στην ελληνική αγορά. Πριν την παρουσίαση και ανάλυση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια, θα πραγματοποιηθεί ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για να αναλυθούν οι ορισμοί και οι εφαρμογές της ενεργού και έξυπνης συσκευασίας.
Ύστερα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων και τη συσχέτιση μεταξύ των ερωτήσεων, γίνεται φανερό πως τόσο οι καταναλωτές όσο και οι βιομηχανίες τροφίμων είναι θετικά σκεπτόμενοι σχετικά με την ενεργό και έξυπνη συσκευασία και φαίνεται να στηρίζουν τις συγκεκριμένες καινοτόμες συσκευασίες. Οι ενδοιασμοί των βιομηχανιών σχετικά με το κόστος και την ανταπόκριση των καταναλωτών στην εφαρμογή τους οφείλουν να εξαλειφθούν, καθώς οι καταναλωτές που γνωρίζουν τις συσκευασίες αυτές είναι διατεθειμένοι να προβούν στην αγορά τους άσχετα με το κόστος. |
el |
dc.description.abstract |
The recent technological achievements are closely related to the interaction of packaging with the food and consumer in the food packaging industry, reflecting the trend for safer, less processed and more natural products. This happens due to the development of the interactive packaging, in which two functional components are distinguished, the active and smart packaging. The innovative food packaging ought to meet the ever-increasing demands of consumers and have beneficial effects in terms of the economic impact of their implementation in order to be commercially viable.
The purpose of this study is to investigate the reflection of these types of packaging and the willingness of consumers to pay for them. Furthermore, from the industry side, it will be studied whether there is response and consideration for their future application to their production lines. For this reason, two questionnaires were created, one for consumers and one for people working in food industries. The data will be collected and evaluated to recommend some specific proposals for the application of these types of packaging in the Greek market. Before analyzing the survey data, a review will be made of the existing literature to analyze definitions and applications of active and smart packaging.
After the analysis of the results and the correlation between the questions, it is obvious that both consumers and food industries are positively motivated about active and smart packaging and appear to support these innovative technologies. The industry’s concerns about the cost and the response of consumers to their implementation should be eliminated, as consumers who are aware of these types of packaging are willing to pay for them no matter the cost. |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.subject |
Ενεργός συσκευασία |
el |
dc.subject |
Έξυπνη συσκευασία |
el |
dc.subject |
Καταναλωτικές τάσεις |
el |
dc.subject |
Καινοτόμες τεχνολογίες |
el |
dc.subject |
Active packaging |
el |
dc.subject |
Smart packaging |
el |
dc.subject |
Consumer trends |
el |
dc.subject |
Innovative technologies |
el |
dc.subject.lcsh |
lc |
el |
dc.title |
Αποτύπωση των εμπορικών εφαρμογών της έξυπνης και ενεργού συσκευασίας και χαρτογράφηση της δεκτικότητάς τους από καταναλωτές και βιομηχανίες τροφίμων |
el |
dc.type |
Μεταπτυχιακή εργασία |
el |
dc.contributor.department |
ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης |
el |
dc.description.degree |
Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας |
el |