Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών διοίκησης επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας, με σκοπό να διερευνηθεί η επίδραση της ιχνηλασιμότητας των κρεατοσκευασμάτων στην αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή. Ιδιαίτερα θα μελετηθεί, εάν ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται τη σχέση της ιχνηλασιμότητας με την ασφάλεια των κρεατοσκευασμάτων και, επιπλέον, την αυθεντικότητά τους, αλλά και την αποφυγή δολίων πρακτικών (νοθεία - fraud). Πηγή προβληματισμού για την εκπόνηση της παρακάτω μελέτης, απετέλεσαν τα διάφορα διατροφικά σκάνδαλα, που σχετίζονται με το κρέας και που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια, αλλά και η ταυτόχρονη ανάγκη των καταναλωτών για καλύτερη ενημέρωση γύρω από τα τρόφιμα που καταναλώνουν. Η μελέτη χωρίζεται σε δύο κύρια μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια βιβλιογραφική προσέγγιση σε σχέση με τους καταναλωτές και την ασφάλεια των τροφίμων, δίνοντας βάση στο κομμάτι της ιχνηλασιμότητας. Εδώ αναλύθηκαν η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή, η ασφάλεια των τροφίμων (γενικά και με ιδιαίτερη αναφορά στα κρεατοσκευάσματα), τα συστήματα διαχείρισης ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων. Εξετάστηκαν, επίσης, τα κυριότερα διατροφικά σκάνδαλα της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων και τι επέφεραν εν τέλει στην καταναλωτική συμπεριφορά. Στο δεύτερο μέρος της μελέτης παρουσιάζεται μια έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου για το πώς ο Έλληνας καταναλωτής αντιλαμβάνεται τη σχέση της ιχνηλασιμότητας με την ασφάλεια των τροφίμων και το εάν έχουν τελικά αλλάξει οι διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια.
This study was conducted within the framework of the postgraduate program of Food and Agriculture Management Studies with the aim of investigating the effect of traceability of meat products on the consumer's purchasing behavior. In particular, it will be studied whether the consumer perceives the link between traceability and the safety of meat products and, furthermore, their authenticity and the avoidance of fraudulent practices (fraud). A source of reflection for the study below was the various meat-related food scandals that have emerged in recent years, as well as the simultaneous need for consumers to better inform about the foods they consume. The study is divided into two main parts. The first part is a bibliographic approach to consumers and food safety, based on the track of traceability. In this part, the consumer's purchasing behavior, food safety (in general and with particular reference to meat products), management systems and food safety and quality have been analyzed. The main nutritional scandals of this product category were also examined and what ultimately contributed to consumer behavior. The second part of the study presents a survey using a questionnaire on how the Greek consumer understands the traceability relationship with food safety and whether food consumption habits have eventually changed in recent years.