Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους κλάδους του τομέα των τροφίμων στη χώρα μας, καθώς χαρακτηρίζονται από μακρά παράδοση και είναι άμεσα συνδεδεμένα με την διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών. Η σύγχρονη τάση των καταναλωτών για υγιεινή διατροφή έχει ευνοήσει σημαντικά τα προϊόντα του κλάδου και ιδιαίτερα το γιαούρτι. Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο να μελετήσει τις προτιμήσεις και την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο γιαούρτι. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι γνώσεις των συμμετεχόντων της έρευνας απέναντι στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε). Απώτερος σκοπός όλων των παραπάνω στοιχείων ήταν να προσδιοριστεί ο τρόπος, με τον οποίο οι Έλληνες καταναλωτές θα ανταποκρίνονταν σε ένα γιαούρτι που θα χαρακτηριζόταν ως Π.Ο.Π-Π.ΓΕ. Η παρούσα ερευνητική εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια τα οποία διαρθρώνονται ως εξής:
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα ζυμώμενα γαλακτοκομικά προϊόντα και ειδικότερα στο γιαούρτι. Ακόμη, παρατίθενται πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Π.Ο.Π, Π.Γ.Ε, Ε.Π.Ι.Π). Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά των ατόμων, καθώς και μία ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σε έρευνες καταναλωτικής συμπεριφοράς σε γαλακτοκομικά προϊόντα. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύεται η ερευνητική μέθοδος, η χρονική περίοδος, ο τόπος που πραγματοποιήθηκε η εργασία, καθώς και τα αποτελέσματα που πάρθηκαν από την επεξεργασία του δείγματος. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο αναφέρονται τα κυριότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα εργασία. Επιπλέον, γίνεται μία σύγκριση των αποτελεσμάτων με παρόμοιες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν και μία αναφορά στα οφέλη που προκύπτουν από το χαρακτηρισμό ενός προϊόντος ως Π.Γ.Ε.
Dairy products constitute one of the most important field in the food sector, because are characterized by long duration and are closely related with food habits of Greek consumers. The modern trend of the consumers for eating well is favor appreciably the products of the specific field and centrally, the yogurt. Additionally investigate the knowledge of people who are part of search in product like Protected Designation of Origin (P.D.O) or Protected Geographical Indication (P.G.I).. The distal aim was to define how the Greek consumers react in a product especially the yogurt which are Protected Designation of Origin (P.D.O) or Protected Geographical Indication (P.G.I).The present search consists of four chapters and they are:
In first chapter as mentioned fermented diary products and specially in yogurt .Additionally, are present information in regard to the quality of the European Union products (P.D.O and P.G.I). In second chapter as mentioned the most important factors which influence the consumers behavior and a literature review in searches of consumer behavior in diary products. In third chapter analyzes the explorative method, the length of time , the area where fulfill the search and also the results which requested from the part of people. In the end , in fourth chapter allude to the most important conclusions which are arise from the certain research . Furthermore realize a contrast with the results from alike searches and a reference in benefits which are arised when a product like yogurt characterized as Geographical Indication (P.G.I).