Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την εκμαίευση της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για μια γυάλινη φιάλη οίνου ανάλογα το πώμα με το οποίο αυτή κλείνει (φελλός ή βιδωτό καπάκι). Συγκεκριμένα, στόχος είναι η εξέταση του κατά πόσο οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα επιπλέον ποσό για να αποκτήσουν μια γυάλινη φιάλη κρασιού που κλείνει με βιδωτό καπάκι. Κάτι επιπλέον που είναι επιθυμητό να προκύψει από την έρευνα αυτή, είναι και η αποτύπωση της γενικότερης άποψης και αποδοχής που έχουν οι καταναλωτές για τον φελλό και το βιδωτό πώμα ως τύποι κλεισίματος μιας γυάλινης φιάλης οίνου.
Για το σκοπό αυτό, διεξήχθη ποσοτική έρευνα μέσω προσωπικών συνεντεύξεων, με κύριο εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο. Η προθυμία πληρωμής εξετάστηκε με τη βοήθεια μιας κάρτας πληρωμής με διάφορα εύρη τιμών από τα οποία έπρεπε να επιλεγεί ένα από αυτά. Ακριβώς πριν την κάρτα πληρωμής, οι καταναλωτές πληροφορήθηκαν για τα βασικότερα πλεονεκτήματα του βιδωτού καπακιού.
Έτσι, το βασικότερο αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν ότι ενώ οι συμμετέχοντες έδειξαν φανερή προτίμηση για τον φελλό στο κομμάτι του ερωτηματολογίου πριν από αυτό της προθυμίας πληρωμής, μετά την ενημέρωση για τα πλεονεκτήματα εμφάνισαν θετική προθυμία ως προς το βιδωτό πώμα με μέση τιμή 0,33 ευρώ παραπάνω έναντι του φελλού.
The aim of this study is to elicit consumer's willingness to pay for a bottle of wine that varies the enclosure of the bottle (cork or screw cap). More specifically, the aim is to examine whether consumers are willing to pay a premium to obtain a bottle with screw cap enclosure. Moreover, attitudes and general acceptance of cork and screw cap are explored.
For this purpose, a quantitative research was conducted through personal interviews, with a questionnaire as the main tool. Willingness to pay (WTP) was examined with the help of a payment card with different price ranges from which one had to be selected. Consumers received information about the main advantages of screw cap just before their WTP was elicited.
The main result obtained is that while participants showed a clear preference for the cork prior to elicitation of WTP for the screw cap, they valued a premium of 0.33 euro over and above a bottle with a cork after receiving information about the benefits of the screw caps.