Η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει το επιχειρηματικό σχέδιο εταιρείας τυποποίησης και επεξεργασίας κρέατος με έδρα το Νομό Πιερίας και συγκεκριμένα την Κατερίνη. Η συγκεκριμένη επιχείρηση όπως θα αναλυθεί και παρακάτω δραστηριοποιείται ήδη στην εμπορία κρέατος και με τη παρούσα μελέτη θα διερευνηθεί εάν είναι προσοδοφόρο για την επιχείρηση η καθετοποίηση της μέσω της δραστηριότητας της στην επεξεργασία και τυποποίηση.
Στη συγκεκριμένη μελέτη γίνεται ανάλυση του επιχειρηματικού σχεδίου καθώς και χρηματοοικονομική ανάλυση. Στην πρώτη ενότητα δίνονται αρχικά οι ορισμοί, γίνεται ανάλυση της λειτουργικότητας της επιχείρησης με αναφορά στον απαιτούμενο εξοπλισμό και την οργάνωση της εταιρείας. Συνεχίζοντας αναλύεται ο κλάδος του κρέατος, καθώς και το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Στο τέλος της πρώτης ενότητας παρατίθενται τόσο οι στόχοι της επιχείρησης, όσο και οι στρατηγικές μάρκετινγκ που σκοπεύει να ακολουθήσει.
Στη δεύτερη ενότητα γίνεται πλήρης αναφορά στο χρηματοοικονομικό σχέδιο της επιχείρησης, παρουσιάζοντας ένα βασικό σενάριο που περιλαμβάνει τις προβλέψεις των πωλήσεων βασισμένες σε ερεύνα που έχει προηγηθεί, καθώς και τα κόστη της επένδυσης, τις πηγές χρηματοδότησης, τον ισολογισμό και την κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσεως. Επιπρόσθετα παρουσιάζεται η αξιολόγηση της επένδυσης, με αναφορά στην Καθαρά Παρούσα Αξία, τον συντελεστή απόδοσης και τους οικονομικούς δείκτες.
Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της παρούσας επένδυσης, που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ερευνάς και ανάπτυξης καθώς και στην επέκταση στη διεθνή αγορά.
The current thesis analyses the business plan of a meat packaging and processing company based in Pieria region, specifically Katerini. The specific company, as also mentioned below, is already active in meat trade and with the current business plan there will be an assessment whether the verticalization of production through processing and packaging is profitable or not for the company.
In the specific thesis the business plan and the financial model are analyzed thoroughly. In the first part the definitions can be found, there is an operational analysis regarding necessary equipment and the company organization. Following that there is an analysis regarding meat industry, as well as the internal and external environment of the company. At the end of the first part, the reader can find of the first part the company goals and the marketing strategies that are planned to be followed from the company.
In the second part of the thesis there is a fully detailed analysis regarding the financial plan of the company, by presenting a basic scenario which includes the provisions of sales based on a previous research, as well as the investment costs, the source of the funding, the balance sheet and the P&L report. In addition the investment valuation is presented, with reference to the Net Present Value, the rate of return and the financial KPIs.
Finally, the conclusions and proposals for the current investment are presented, targeted to the empowerment of research and development as well as the expansion to the international market.