Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να εκμαιεύσει την προθυμία πληρωμής των καταναλωτών για αγορά αποξηραμένων σύκων σε συσκευασία των 250 γραμμαρίων, καθώς και την επίδραση του τύπου της συσκευασίας. Αυτό γίνεται με τη χρήση της μεθόδου την ενδεχόμενης αποτίμησης.
Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο 17 ερωτήσεων, το οποίο συμπληρώθηκε με προσωπικές συνεντεύξεις διάρκειας περίπου 10 λεπτών. Η έρευνα διεξήχθη στην Αθήνα, την Θήβα και την Πάτρα. Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων διεξήχθη στο χρονικό διάστημα από 15/2/2019 έως 20/3/2019. Η επιλογή των καταναλωτών έγινε με τυχαία δειγματοληψία. Συνολικά, στην έρευνα συμμετείχαν 130 άτομα.
Τα δεδομένα επεξεργάστηκαν με το πρόγραμμα STATA και για την οικονομετρική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε ένα οικονομετρικό μοντέλο παλινδρόμησης διαστημάτων (Interval Regression Model) καθώς και ένα μοντέλο λογιστικής παλινδρόμησης (Logistic Regression Model).
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για αγορά αποξηραμένων σύκων σε συσκευασία σε σχέση με αποξηραμένα σύκα σε χύμα μορφή με την μέση πρόσθετη προθυμία πληρωμής να ανέρχεται στα 0,47 €. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για αγορά αποξηραμένων σύκων σε Premium συσκευασία σε σχέση με μια τυπική συσκευασία, με το μέσο τίμημα που είναι διατεθειμένοι να δώσουν να ανέρχεται στα 0,61 €.
Λέξεις κλειδιά : αποξηραμένα σύκα, προθυμία πληρωμής καταναλωτών, έμμεση αποτίμηση, έρευνα αγοράς, συσκευασία
The aim of this study is to elicit consumer willingness to pay for dried figs in a 250-gram package as well as the effect of the type of packaging. This is done using the contingent valuation method.
A structured questionnaire of 17 questions was used for the survey and personal interviews lasted about 10 minutes. The survey was conducted in Athens, Thebes and Patras. The questionnaires were completed in the period from 15/2/2019 to 20/3/2019. The choice of consumers was done by random sampling. In total, 130 consumers participated in the survey.
The data were analyzed with the STATA program and the econometric analysis included the estimation of the Interval Regression Model and Logit Model.
The results of the survey have shown that consumers are willing to pay extra money to buy dried figs in packs in relation to dried figs in bulk, with the average willingness to pay to be € 0.47. The results also showed that consumers are willing to pay extra money for the purchase of dried figs in premium packaging compared to a standard package and the average price they are willing to give was € 0,61.
Keywords: dried figs, willingness to pay, contingent valuation, market research, packaging