Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τον κλάδο της οινοποιίας και συγκεκριμένα με την αποτίμηση της ελληνικής εταιρείας οίνου Κώστα Λαζαρίδη. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μία τάση από τις ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις για εξαγωγικές δραστηριότητες με ταυτόχρονη προσπάθεια για βελτίωση της ποιότητας του οίνου. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να αποκαλύψει τι αντίκτυπο έχει αυτή η τάση στα οικονομικά στοιχεία μίας εκ των πιο γνωστών επιχειρήσεων οίνου του ελληνικού κλάδου.
Στα πρώτα δύο κεφάλαια παρουσιάζεται η θεωρία στην οποία θα βασιστεί η εργασία, δηλαδή κάποιες βασικές έννοιες για τη διαδικασία της αποτίμησης και οι μέθοδοι αποτίμησης που θα χρησιμοποιηθούν.
Στο τρίτο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στον κλάδο του οίνου, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και για τα ελληνικά δεδομένα.
Τέλος στα δύο τελευταία κεφάλαια θα γίνει η εφαρμογή της μεθόδου με χρήση των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης Κώστα Λαζαρίδη και θα σχολιαστούν τα αποτελέσματα.
The current thesis deals with the winemaking sector and specifically the valuation of the Greek wine company Costa Lazaridi. In recent years there has been a trend by Greek winemakers for export activities while simultaneously striving to improve the quality of wine. The purpose of this work is to reveal the impact this trend has on the financial data of one of the most well-known Greek wine companies.
The first two chapters present the theory on which the work will be based on, namely some basic concepts of the valuation process and the valuation methods, which will be used.
In the third chapter we will refer to the wine sector, both globally and domestically.
Finally, in the last two chapters we will apply the method using the financial data of the company Costa Lazaridi and the results will be commented on.