HEAL DSpace

Στρατηγική, δυναμικοί πόροι και δεξιότητες ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα αγρο-διατροφικών επιχειρήσεων: Η περίπτωση του οινοποιείου Ρούβαλη

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ηλιόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.author Ντουριέ, Γιώργος
dc.date.accessioned 2020-07-16T09:59:36Z
dc.date.available 2020-07-16T09:59:36Z
dc.date.issued 2020-07-16
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/7107
dc.description Η Βιβλιοθήκη δεν διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή el
dc.description.abstract Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των εννοιών των πόρων και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Συγκεκριμένα γίνεται μια προσπάθεια άμεσης µέτρησης των παραμέτρων αυτών αλλά και αξιολόγηση της μεταξύ τους σχέσης. Τέλος, γίνεται αξιολόγηση των πόρων σε σχέση με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ως περιπτωσιολογική μελέτη χρησιμοποιήθηκε το οινοποιείο Οινοφόρος το οποίο βρίσκεται στο Αίγιο και ανήκει στον οινολόγο Άγγελο Ρούβαλη. Η έρευνα διεξήχθη μέσω επισκέψεων στις εγκαταστάσεις του οινοποιείου, αξιολόγηση ιστορικών στοιχείων και χρηματοοικονομικών καταστάσεων αλλά και με προσωπικές συνεντεύξεις και αναφορές του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας. Για την εξέταση των κύριων παραμέτρων-πόρων που επιλέχθηκαν και αντικατοπτρίζουν τη δυναμική του οινοποιείου (χρηματοοικονομικοί, ανθρώπινοι, τεχνολογικοί) αναλύθηκαν χρηματοοικονομικές καταστάσεις (ισολογισμοί, αναφορές πωλήσεων), διεξήχθησαν συνεντεύξεις στο προσωπικό και ερωτηματολόγιο που μετρούσαν την ικανοποίηση μέσω της εργασίας αλλά και έγιναν επισκέψεις στις εγκαταστάσεις του οινοποιείου. Μέσω των επισκέψεων στο οινοποιείο καταγράφηκαν οι τεχνολογικές διαδικασίες που χρησιμοποιούνται κατά την παραγωγή και αποθήκευση οίνου και παράλληλα αξιολογήθηκαν σε σχέση με άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και σε σχέση με τις βραβεύσεις πάνω στην τεχνογνωσία και την ποιότητα που εμφανίζουν αρκετές από τις ετικέτες του οινοποιείου. Αφού τέθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα έγιναν εκτενείς αναλύσεις, από τις οποίες προέκυψαν ευρήματα σχετικά με την οικονομική πορεία του οινοποιείου, τη γνώμη των εργαζομένων και τις συνθήκες εργασίας αλλά και την τεχνολογική πρόοδο και καινοτομία που έχει εντάξει το οινοποιείο κατά τα έτη λειτουργίας του στον κλάδο.Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν μετά από όλα αυτά είχαν ως στόχο να προσδιορίσουν την παρούσα θέση του οινοποιείου, να αξιολογήσουν την στρατηγική του και τέλος να δώσουν νέες ιδέες για εξέλιξη και καινοτομία. el
dc.description.abstract The purpose of this paper is to study the concepts of resources and competitive advantage. Specifically, an attempt is made to directly measure these parameters but also to evaluate the relationship between them. Finally, resources are evaluated in relation to the competitive advantage. The Oinoforos winery, which is located in Aigio and belongs to the oenologist Angelos Rouvalis, was used as a case study. The research was conducted through visits to the winery's facilities, evaluation of historical data and financial statements, but also through personal interviews and reports of the company's human resources. For the examination of the main parameters-resources selected and reflecting the dynamics of the winery (financial, human, technological) financial statements (balance sheets, sales reports) were analyzed, interviews were conducted with staff and visits and questionnaires were used to measure satisfaction. During the visits to the winery, the technological processes used in the production and storage of wine were recorded and at the same time evaluated in relation to other similar companies in the industry but also in relation to the awards on know-how and quality of several of the winery's labels. After the research questions were asked, extensive analyses were made, which resulted in findings on the economic course of the winery, the opinion of the workers and the working conditions as well as the technological progress and innovation that the winery has integrated during its years in operation. The conclusions drawn after all this were aimed at determining the current position of the winery, evaluating its strategy and finally giving new ideas for development and innovation. el
dc.language.iso el el
dc.subject Στρατηγική el
dc.subject Πόροι el
dc.subject Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα el
dc.subject Οινοποιείο el
dc.subject Strategy el
dc.subject Competitive advantage el
dc.subject Rouvalis winery el
dc.subject.lcsh lc el
dc.title Στρατηγική, δυναμικοί πόροι και δεξιότητες ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα αγρο-διατροφικών επιχειρήσεων: Η περίπτωση του οινοποιείου Ρούβαλη el
dc.title.alternative Strategy, dynamic resources and capabilities as source for competitive advantage: The case of Rouvalis winery el
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης el
dc.description.degree Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας el


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account