Μια από τις πιο δυνατές πτυχές του εμπορίου παγκοσμίως μπορεί να θεωρηθεί και αυτή των ηλεκτρονικών αγορών η οποία με την πάροδο των χρόνων αποκτά ζωτική σημασία για το καταναλωτικό κοινό της εκάστοτε χώρας. Όσον αφορά την Ελλάδα, το είδος αυτό των αγορών είναι εξίσου ταχέως αναπτυσσόμενο, ενώ φαίνεται πως στα πλαίσια αυτών, η υπηρεσία ‘’drive-thru’’ αντιπροσωπεύει μια νέα τάση στον τομέα των καταστημάτων λιανικής. Αυτή η υπηρεσία, περιλαμβάνει μια σειρά αυτοματοποιημένων πρακτικών, για αποτελεσματικές παραγγελίες και παραλαβή αγαθών, που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την επιχείρηση πιο αποτελεσματική.
Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης, εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης και λειτουργίας ενός υποστηρικτικού σταθμού ‘’drive- thru’’ σε καταστήματα λιανικής (super- market). Συγκεκριμένα, καταρτίζεται ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο για την ανάπτυξη και λειτουργία μιας υπηρεσίας υποστήριξης καταστημάτων super- market. Μέσω αυτού, αξιολογούνται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, οι ευκαιρίες και οι απειλές καθώς και η πλήρης κοστολόγηση ενός τέτοιου εγχειρήματος. Η όλη επεξεργασία, βασίζεται σε στοιχεία που συλλέχθηκαν έπειτα από πρωτογενή έρευνα με τη μέθοδο ερωτηματολογίων, σε δείγμα καταναλωτών (Ν= 310), της Αττικής. Έτσι βάσει στατιστικής επεξεργασίας των ανωτέρω δεδομένων, διεξήχθη ανάλυση της τρέχουσας αγοράς, ικανή να οδηγήσει σε αποφάσεις κομβικής σημασίας (στρατηγική προσέγγιση, οικονομική αξιολόγηση, στρατηγική Marketing) για την λειτουργία της εν λόγω υπηρεσίας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν, πως μετά από ένα πολύ επιφυλακτικό- συγκρατημένο σχεδιασμό προκύπτει μια επένδυση της οποίας η αποπληρωμή επέρχεται στον πρώτο χρόνο και οι αριθμοδείκτες δίνουν μια καλή πρώτη εικόνα. Ενδεικτικά, μπορεί να αναφερθεί η Απόδοση Ιδίων κεφαλαίων (R.O.E), και η κερδοφορία της επιχείρησης ως ποσοστό επί των πωλήσεων (R.O.S) που κυμαίνομαι γύρω στο 14% και 3,5% αντίστοιχα.
Συμπεραίνουμε λοιπόν πως υπάρχει μια τάση αποδοχής της υπηρεσίας από το καταναλωτικό κοινό, ενώ από την πλευρά της εκάστοτε επιχείρησης, θεωρείται μια χαμηλού κόστους και κερδοφόρα επένδυση με σύντομο χρόνο αποπληρωμής.
E-commerce has always been a rapidly changing industry, and it has never been more vital than nowadays. In Greece, this is an equally rapidly growing sector, while the ‘’drive-thru’’ service seems to be a new trend in the sector of retails stores. This service includes a number of automated practices, for efficiently ordering and receiving goods, that were designed to make the business more efficient.
In this study, a business plan for the development and operation of a ‘’drive-thru’’ service in super-markets is proposed. This plan evaluates the competitive advantage, the weakness, opportunities and threats of the retail sector to implement such an operation. Data were collected, for statistical analysis using questionnaires sent across to a sample (Ν= 310), of Athenian consumers. By conducting an analysis of the current market situation, it was aimed to take marketing-oriented decisions (i.e. integrated strategic approach, a financial evaluation) on the establishment of ‘’drive-thru’’ service in super- markets.
In conclusion, it could be said that following a cautious/modest plan, the result that comes out is a n advantageous investment, described by good ratios as the Return on Equity (R.O.E) and the Return on Sales (R.O.S) percentages, that fluctuate about 14% and 3,5% respectively.
This study demonstrated a positive customer awareness towards the drive- thru service. Also, out data showed that this service is a low cost and profitable investment with short term payback period.