Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει την αποδοχή και την προθυμία πληρωμής των καταναλωτών για ένα καινοτόμο και σχετικά άγνωστο προϊόν για τη χώρα μας, όπως είναι τα βρώσιμα ποτήρια. Συγκεκριμένα, μελετά την προθυμία πληρωμής Ελλήνων καταναλωτών για take away καφέ σε βρώσιμο ποτήρι. Τα δεδομένα της έρευνας συγκεντρώθηκαν ηλεκτρονικά με τη χρήση ενός κατάλληλα δομημένου ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε στην πλατφόρμα Google Forms, λόγω της πρόσφατης πανδημίας Covid-19, και απεστάλη σε τυχαίο δείγμα καταναλωτών την περίοδο από 3 Νοεμβρίου 2020 έως 11 Νοεμβρίου 2020. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της ερώτησης προθυμίας πληρωμής ήταν η μέθοδος του μονού ορίου (single bounded). Η ανάλυση έδειξε ότι η μέση προθυμία πληρωμής για καφέ σε βρώσιμο ποτήρι take away είναι περίπου 77 λεπτά επιπλέον σε σχέση με τον καφέ στο αντίστοιχο συμβατικό ποτήρι. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης προέκυψε πως οι παράγοντες που επηρεάζουν την προθυμία πληρωμής είναι το φύλο, η συχνότητα αγοράς take away καφέ, το κατάστημα αγοράς καθώς και η γνώση των ερωτηθέντων για τα βρώσιμα ποτήρια.
This postgraduate thesis aims to investigate the consumer’s acceptance and willingness to pay for an innovative and relatively unknown product for Greece, the edible cups. Specifically, the study highlights the willingness of Greek consumers to pay for take away coffee in an edible cup. Survey data were collected electronically using a properly structured questionnaire. The questionnaire was created on the Google Forms platform due to the recent Covid-19 pandemic, and it was sent to a random sample of consumers during the period from 3 November 2020 to 11 November 2020. The willingness to pay question was formulated using the single bounded method. The analysis showed that the average willingness to pay for take away coffee in edible cup is approximately 77 cents more compared to the coffee in conventional cup. The results of the analysis showed that the factors that influence the willingness to pay are the gender, the frequency of buying take away coffee, the store where usually the coffee is purchased as well as the knowledge of the respondents about the edible cups.