Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια φορτική πίεση των παιδιών προς τους γονείς όσο αναφορά τις αγορές τους. Όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να στοχεύουν στο παιδί ως άμεσο καταναλωτή λαμβάνοντας υπόψη τους την φορτική πίεση που ασκείτε στους γονείς.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσουμε ποιος έχει την αγοραστική απόφαση κατά την επιλογή ενός παιδικού παγωτού και με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή. Στην βιβλιογραφία παρατηρούμε πολλές μελέτες για τη φορτική πίεση των παιδιών προς τους γονείς τους σε ότι αφορά τα παιδικά προϊόντα, παρόλα αυτά δεν υπάρχει συγκεκριμένη μελέτη για το παγωτό.
Με βάση τα παραπάνω αποφασίστηκε να δομηθεί ένα ερωτηματολόγιο το οποίο θα απαντήσουν από κοινού ένας γονιός με ένα παιδάκι μεταξύ 3-13 ετών. Το ερωτηματολόγιο χωρίζεται σε 3 μέρη. Το πρώτο αφορά ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν από τον γονιό, το δεύτερο αφορά ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν από το παιδί και το τρίτο μέρος περιέχει τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων.
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι γονείς αγοράζουν το προϊόν που ζητήθηκε από το παιδάκι ακόμα και αν εκείνοι δεν θα το επέλεγαν χωρίς την παρότρυνση των παιδιών τους. Το εισόδημα και το εκπαιδευτικό επίπεδο δεν επηρεάζουν το πόσο συχνά αγοράζει ένας γονιός ένα προϊόν που ζητήθηκε από το παιδάκι.
Σχετικά με τα διατροφικά κριτήρια που ακολουθούν κάποιες εταιρείες ώστε ένα παγωτό να θεωρηθεί παιδικό, οι γονείς που γνώριζαν ότι υπάρχουν αυτά τα κριτήρια στην πλειοψηφία τους θα έδιναν την επιλογή στα παιδιά τους από παγωτά των συγκεκριμένων εταιρειών.
Nowadays, there has been a pester power between children and parents during their purchases. More and more companies are starting to focus to child as direct a consumer considering the pester power that children use to their parents.
The objective of this study is to examine who has the purchasing decision when choosing a children's ice cream and with what criteria the selection is made. In the literature we observe many studies on the pester power of children towards their parents in terms of kid’s products, however there is no specific study on ice cream.
Based on the above, it was decided to structure a questionnaire which will be answered by a parent and a child between 3-13 years old. The questionnaire is divided into 3 parts. The first part has questions that should be answered by parent, the second part has questions that should be answered by the child and the third part contains the demographics of the respondents.
The results of the research showed that buy the product requested by the child even if they would not choose it without the encouragement of their children. Income and education do not affect how often parent buy a product requested by the child.
Regarding the nutritional criteria that some companies follow in order to be an ice cream for children, the parents who knew that these criteria exist would give their children the choice of ice cream from the specific companies.