Ο καφές, ως το δεύτερο – μετά το πετρέλαιο – μεγαλύτερο εμπορευματικό αγαθό στον πλανήτη, συνιστά μία σημαντική συμβολή στην παγκόσμια οικονομία με τη συνολική αξία της βιομηχανίας να ανάγεται στα 431 εκατομμύρια δολάρια.
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη συγκεκριμένων εταιριών, οι οποίες ανήκουν στον ευρύτερο κλάδο της καφεστίασης και δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Ειδικότερα, ερευνήθηκε εάν, και σε ποιον βαθμό, οι εταιρίες αυτές ανταποκρίνονται στους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης σε περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, όπως αυτοί ορίζονται και περιγράφονται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καφέ (ECF). Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, πραγματοποιήθηκε επισκόπηση των εταιριών Coffee Island, Coffee Lab και Il Toto και ελέγχθηκαν οι πρακτικές βιωσιμότητας. Ως εργαλεία συλλογής δεδομένων στα πλαίσια της παρούσας μελέτης αξιοποιήθηκαν οι εταιρικές ιστοσελίδες καθώς και επώνυμες συνεντεύξεις στελεχών.
Από τα αποτελέσματα της μελέτης, αναγνωρίστηκαν δύο βασικές παράμετροι που θα επιτρέψουν στις ελληνικές επιχειρήσεις να επιλέξουν βιώσιμο καφέ, όπως αυτές προτείνονται από την ECF: (α) η περεταίρω έρευνα για τις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά στον βιώσιμο καφέ, και (β) η πολυπαραγοντική ανάλυση των πρακτικών βιωσιμότητας του κλάδου με βάση την θεωρία των τριών διαστάσεων.
Coffee, being the second-most rated commodity on the planet after oil, plays a really important role in the global economy with a total industry worth of 431 million dollars.
The objective of this thesis was to study certain companies of the coffee industry that operate in the Greek market. More specifically, this research tried to compare the practices of these companies with the sustainable development goals that are set by the European Coffee Federation (ECF) on an environmental, social and economic level. The three companies that were chosen were Coffee Island, Coffee Lab and Il Toto and their sustainability practices were analyzed. The main tools utilized in the context of the present study for the purpose of data collection were the companies’ websites and interviews with executives on media outlets.
Based on this study’s findings, two main parameters were identified as playing a decisive role in allowing Greek companies of the industry for choosing sustainable coffee, based on the goals of ECF: (a) the further research of consumer preferences specifically on sustainable coffee, and (b) the multi-factor analysis of sustainability practices in the industry based on the theory of the three dimensions.