Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την προθυμία πληρωμής των Ελλήνων καταναλωτών για αβοκάντο με ετικέτα χώρας προέλευσης και συγκεκριμένα με το Ελληνικό Σήμα. Επιπλέον, θα αναλυθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την προθυμία πληρωμής για αβοκάντο με αυτό το σήμα και θα διερευνηθούν οι προτιμήσεις των καταναλωτών αβοκάντο. Για τη διεξαγωγή της έρευνας συλλέχθηκαν δεδομένα από 200 ερωτηματολόγια σε διάστημα 20 Φεβρουαρίου με 28 Φεβρουαρίου. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε στη πλατφόρμα Google Forms και η διανομή του έγινε ηλεκτρονικά. Για την περιγραφική και την οικονομετρική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα Stata 13. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η μέση προθυμία πληρωμής για εγχώριο αβοκάντο που φέρει τη σήμανση του Ελληνικού Σήματος είναι στα 0,42€ επιπλέον της τιμής των ελληνικών αβοκάντο που δεν φέρουν αυτή τη σήμανση/πιστοποίηση. Η σημαντικότητα της τιμής φάνηκε να επηρεάζει την προθυμία πληρωμής, καθώς οι καταναλωτές που θεωρούν πολύ σημαντική την τιμή των τροφίμων, θα πλήρωναν 0,54€ λιγότερο από αυτούς που δεν τη θεωρούν καθόλου σημαντική. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε πως άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την προθυμία πληρωμής των καταναλωτών είναι ο εθνοκεντρισμός, η συχνότητα κατανάλωσης αβοκάντο και η προτίμηση γενικά στα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα.
The present postgraduate study aims to investigate the willingness to pay for avocados carrying a country-of-origin label and more specifically carrying the Greek Trademark. Moreover, it will analyze consumer preferences for avocados and their labels as well as the factors that affect their willingness to pay. The sample is consisted of 200 people who completed an online questionnaire via Google Forms platform. The econometric software used for the statistical analysis is Stata13. The analysis showed that the average willingness to pay for avocado with a Greek Trademark is approximately 42 cents more than an avocado produced in Greece without carrying a Greek Trademark. The outcome of this study indicates that, the willingness to pay for such an extra certification of origin is influenced by the importance of the price, the consumers’ ethnocentrism tendency and the frequency of avocado consumption.