Το παγκόσμιο σύστημα τροφίμων βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις κάθετα ολοκληρωμένες αλυσίδες εφοδιασμού. Κατά τη σάρωση της πανδημίας οι μακρές αλυσίδες εφοδιασμού τραυματίστηκαν σε όλο το φάσμα λειτουργίας τους καθιστώντας τες αδύναμες να διασφαλίσουν την επάρκεια και διασφάλιση των προμηθειών σε τρόφιμα. Οι περιορισμοί που ίσχυσανανά χώρα δημιούργησαν υψηλά μεταφορικά κόστη και έλλειψη προγραμματισμού στον χρόνο παράδοσης μέσα από τα κλασικά κανάλια διανομής.Σε αντίθεση με το επικρατούμενο βιομηχανοποιημένο σύστημα αγροδιατροφικών προϊόντων άρχισαν να αναδεικνύεται ο ρόλος για την εξασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας μέσα από εναλλακτικά δίκτυα βραχέων αλυσίδων προμήθειας τροφίμων.Τα αγροδιατροφικά κέντρα αγροτικών προϊόντων αποτελούν έναν από αυτά τα δίκτυα προωθώντας την απευθείας σύνδεση μεταξύ παραγωγών και καταναλωτών δίνοντας την δυνατότητα για άμεση πρόσβαση σε τοπικά ποιοτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές για τον καταναλωτή και δικαιότερες τιμές για τους παραγωγούς.Η παρούσα εργασία αναπτύσσει τον στρατηγικό σχεδιασμό ενός αγροδιατροφικού κέντρου συνάθροισης, εφοδιασμού και εμπορίας στην Κύμη Ευβοίας με καρδιά της λειτουργίας του την ηλεκτρονική δημοπρασία με σκοπό να αναδειχθούν τα τοπικά ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τα οικονομικοκοινωνικά οφέλη για την τοπική κοινότητα και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
The global food system relies heavily on vertically integrated supply chains.During the pandemic scan, long supply chains were injured across their entire operating range, making them unable to ensure adequacy and safeguard food supplies.Restrictions imposed by country created high transport costs and a lack of scheduling in delivery time through the classic distribution channels.In contrast to the prevailing industrialized agri-food system, the role of ensuring food security through alternative short-chain food supply networks has begun to emerge.The agri-food centers of agricultural products are one of these networks, promoting the direct connection between producers and consumers, enabling direct access to local quality products at low prices for the consumer and fairer prices for the producers.The present work develops the strategic planning of an agri-food gathering, supply and marketing center in Kymi, Evia, with the heart of its operation being the electronic auction in order to highlight the local Greek agricultural products and the economic and social benefits for the local community and the Region of Central Greece.