Τα τελευταία χρόνια, η κατανόηση σε βάθος της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, αποτελεί πόλο έλξης για τους ερευνητές στον τομέα του marketing παγκοσμίως. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τον τρόπο που συλλέγει, επεξεργάζεται και αποθηκεύει πληροφορίες και εμπειρίες ο καταναλωτής για να μπορέσουμε να αντιληφθούμε τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει αποφάσεις που επηρεάζουν την αγοραστική του συμπεριφορά. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι αυτός της μνήμης. Ο τρόπος που στυπώνονται οι αναμνήσεις στο μυαλό του καταναλωτή συσχετίζεται με προηγούμενες εμπειρίες και διαμορφώνουν την αγοραστική συμπεριφορά.
Η παρούσα έρευνα εξετάζει πως οι μνημονικές μεροληψίες και κυρίως τα φαινόμενα της Κρυπτομνησίας (Cryptomnesia) και της Εσφαλμένης μνήμης (False Memory) επηρεάζουν τους καταναλωτές και το κατά πόσο συνδέονται με την αφοσίωση που δείχνουν οι καταναλωτές στις εταιρίες/προϊόντα.
Στην έρευνα συμμετείχαν 217 καταναλωτές και πραγματοποιήθηκε με απάντηση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αφοσίωση στην εκάστοτε εταιρία/προϊόν επηρεάζει το φαινόμενο των εσφαλμένων μνημών σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι το φαινόμενο της κρυπτομνησίας.
In recent years, an in-depth understanding of the purchasing behavior of consumers has been a pole of attraction for researchers in the field of marketing worldwide. It is important to understand how the consumer collects, processes and stores information and experiences in order to be able to understand how he makes decisions that affect his purchasing behavior. An important factor, is that of memory. The way memories are imprinted on the consumer's mind is correlated with past experiences and shapes purchasing behavior.
The aim of the study is to examine how memory biases and especially the phenomena of Cryptomnesia and False Memory Effect, affect consumers and whether these phenomena are linked to the loyalty shown by consumers to companies or products.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was conducted and answered by 217 consumers. The results showed that loyalty to each company/product affects the phenomenon of false memories to a greater extent than the phenomenon of cryptomnesia.