Το εξεταζόμενο θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά τη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά την αγορά και κατανάλωση τροφίμων. Επιπλέον, σκοπός είναι, ο εντοπισμός γνωστικών μεροληψιών που επιδρούν κατά την αγορά των αγαθών, στους καταναλωτές καθώς και οι ανάλυση των μεροληψιών αυτών. Ο σκοπός αυτός διατυπώνεται μέσα από το ερευνητικό ερώτημα: «Ποιες γνωστικές μεροληψίες εντοπίζονται κατά την αγορά τρόφιμων και πως αυτές επιδρούν στην καταναλωτική συμπεριφορά?»
Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκαν δευτερογενή στοιχεία που θεμελίωσαν τη βιβλιογραφική ανασκόπηση της εργασίας. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ακρίβειά τους καθώς και η καταλληλόλητά τους, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση, συνοψίζοντας τη σχετική διεθνή έρευνα των τελευταίων 25 ετών. Χρησιμοποιήθηκαν ως βάσεις δεδομένων, η Google scholar και η Scopus.
The subject of this dissertation concerns the behavior of consumers in the purchase of food. In addition, the purpose is to identify cognitive biases that affect the purchase of goods to consumers and to analyze these biases. This purpose is formulated through the research question: “What cognitive biases are identified when buying food products and how they affect consumer behavior?’’
Secondary elements were used that established the bibliographic review of this work. In order to ensure their accuracy as well as their suitability, a literature review was carried out, summarizing the relevant international research of the last 25 years. Google scholar and Scopus were used as databases.