Οι ετικέτες τροφίμων έχουν σταδιακά εξελιχθεί από την απλή μεταφορά διατροφικών πληροφοριών στην ανάδειξη της παρουσίας επιθυμητών χαρακτηριστικών τροφίμων αποσκοπώντας στην μέγιστη δυνατή ικανοποίηση των καταναλωτών. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για προϊόντα βόειου κρέατος με έξυπνες ετικέτες σε μορφή QR Code όπου θα παρέχονται πληροφορίες για την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων. Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ενδεχόμενης αποτίμησης υπό την μορφή ερωτηματολογίου με χρήση κάρτας πληρωμών. Συνολικά το δείγμα αποτελούνταν από 183 ερωτηματολόγια τα οποία συλλέχθηκαν κατά την περίοδο 28 Ιουλίου έως και 28 Αυγούστου του 2021. Τα δεδομένα επεξεργάστηκαν με το πρόγραμμα STATA όπου χρησιμοποιήθηκε ένα οικονομετρικό μοντέλο παλινδρόμησης διαστημάτων (interval regression model). Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πως μεγάλο μέρος των καταναλωτών είναι πρόθυμο να πληρώσει επιπλέον χρήματα για βόειο κρέας με έξυπνες ετικέτες με μέσο όρο προθυμίας πληρωμής τα 0,98€. Κατά την οικονομετρική ανάλυση οι μεταβλητές που προέκυψαν ως στατιστικά σημαντικές ήταν η εμπιστοσύνη ως προς την Βιομηχανία και τις Υπεραγορές, η ασφάλεια που νιώθουν ως καταναλωτές κρέατος και οι γνώσεις στα σήματα ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων.
Food labels have gradually evolved from simply conveying nutritional information to highlighting the presence of desirable food characteristics with the aim of maximizing consumer satisfaction. The purpose of this study is to examine consumers willingness to pay for beef products with smart labels in QR Code format where information on product safety and quality will be provided. To achieve the above goal, the contingent valuation method was used in the form of a questionnaire using a payment card. The sample consisted of 183 questionnaires which were collected during the period July 28 to August 28, 2021. The data were processed with the STATA program where an interval regression model was used. The results of the study showed that a large part of consumers are willing to pay extra money for beef with smart labels with an average willingness to pay € 0.98. According to the econometric analysis, the variables that emerged as statistically significant were the confidence in the Industry and the Supermarkets, the security they feel as meat consumers and the knowledge in the food safety and quality labels.