Η παρούσα εργασία, εκπονήθηκε από την Οικονόμου Αθηνά φοιτήτρια του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021. Σκοπός της εργασίας αυτής, είναι να προσεγγίσει την καταναλωτική συμπεριφορά στον τομέα της εστίαση και το πώς αυτή μεταβλήθηκε και επηρεάστηκε από την πανδημία COVID-19, η οποία πλήττει σε παγκόσμια κλίμακα τον πλανήτη μας τον τελευταίο ένα και πλέον χρόνο.
Αρχικά, θα γίνει αναφορά στα νέα δεδομένα που επικράτησαν με την επέλαση της πανδημίας και τα νέα μέτρα που ελήφθησαν για την προστασία τόσο των εργαζομένων, όσο και των καταναλωτών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών στον τομέα της εστίασης, καθώς και οι υπηρεσίες μάρκετινγκ αναφορικά με τον συγκεκριμένου τομέα, οι οποίες προωθούν τα διάφορα καταστήματα και τα προϊόντα τους αλλά και η επίδραση της πανδημίας στην ψυχολογία των καταναλωτών και πως πώς κυμάνθηκε η αγοραστική συμπεριφορά τους στα είδη τροφίμων για την κάλυψη των πρώτων αναγκών, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.
Έπειτα, θα καταγραφούν τα κριτήρια επιλογής καταστήματος εστίασης και οι παράγοντες που επηρεάζουν τα κριτήρια αυτά, όπως επί παραδείγματι, η ηλικία, αλλά και τα κριτήρια πιστότητας που αφορούν στην επαναγορά.
Τέλος, θα παρουσιαστούν τα συμπεράσματα της παρούσας εργασίας, τα δεδομένα της οποίας προέκυψαν μέσα από βιβλιογραφικές και διαδικτυακές πηγές.
This paper was prepared by the student Oikonomou Athina in the spring semester of the academic year 2020-2021. The purpose of this work is to approach consumers’ behavior in the field of food service and how it has changed and affected by the COVID-19 pandemic, which has been affecting our planet on a global scale for more than a year.
Firstly, reference will be made to the new data prevailing with the onset of the pandemic and the new measures taken to protect both workers and consumers.
The second chapter will present the factors influencing consumer behavior in the catering sector, as well as marketing services in this sector, which promote the various stores and their products, as well as the impact of the pandemic on consumer psychology and how their purchasing behavior in food items has fluctuated to meet the first needs, during the pandemic, but also after the lifting of the restrictive measures.
The criteria for selecting a food store and the factors influencing these criteria, such as age, but also the criteria of conformity relating to repurchase, will be recorded.
Finally, the conclusions of this work, will be presented, the data of which have been obtained through bibliographical and online sources.