Το ελαιόλαδο αποτελεί ίσως ένα από τα γνωστότερα και πιο χαρακτηριστικά προϊόντα της χώρας μας και σίγουρα ένα από τα κυριότερα συστατικά της Μεσογειακής διατροφής. Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση της εν λόγω διατροφής σε συνδυασμό με την αυξανόμενη επιθυμία σε παγκόσμιο επίπεδο για κατανάλωση προϊόντων υψηλής διατροφικής και γαστρονομικής αξίας έχει οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές τη βιομηχανία των τροφίμων εν γένει όπως και του ελαιολάδου ειδικότερα. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε το εφαλτήριο για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης.Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία μιας πρότυπης επιχείρησης παραγωγής και συσκευασίας ελαιολάδου και πώλησης του σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας τόσο στην Ελληνική αγορά όσο και σε χώρες του εξωτερικού. Ειδικότερα, μελετήθηκε ο βαθμός στον οποίο μια τέτοια επιχείρηση θα ήταν βιώσιμο να σταδιοδρομήσει στην βιομηχανία του ελαιολάδου διοχετεύοντας το προϊόν της αποκλειστικά σε εστιατόρια εγνωσμένης γαστρονομικής αξίας προκειμένου να αυξήσουμε εν τέλει την προστιθέμενη αξία του τελικού μας προϊόντος. Συλλέγοντας, λοιπόν, και αναλύοντας τόσο τα πρωτογενή δεδομένα, τα οποία συλλέχθηκαν από τα ερωτηματολόγια που δημιουργήσαμε και διαμοιράσαμε ηλεκτρονικά σε επαγγελματίες του χώρου της εστίασης, όσο και τα δευτερογενή δεδομένα και σε συνδυασμό με την μίκρο και μάκρο οικονομική ανάλυση του περιβάλλοντος μας μελετήσαμε αρχικά την θέληση πληρωμής για το προϊόν μας και δευτερεύοντος την οικονομική βιωσιμότητα ενός τέτοιου επιχειρηματικού εγχειρήματος. Τα ευρήματα της μελέτης μας είναι αρκετά αισιόδοξα διότι διαπιστώσαμε πως η τιμή του προϊόντος μας, η οποία διαμορφώθηκε με βάση την θέληση πληρωμής των επαγγελματιών του χώρου της εστίασης που συμμετείχαν στην έρευνα, μας εξασφαλίζει οικονομική ευρωστία σε περίπτωση βέβαια που οι πωλήσεις μας είναι στα επίπεδα που μελετήθηκαν και αναφέρονται αναλυτικώς παρακάτω αλλά και μια πολύ ανταγωνιστική τιμή έτσι ώστε να διεισδύσουμε στις εν λόγω αγορές.
Olive oil stands for as one of the most known and characteristic products of Hellas and definitely as one of the vital components of Mediterranean diet. The continuously growing demand of such a diet in addition to the growing desire, worldwide, for consumption of high nutritional and gastronomical value products have both lead the food industry to change in general and consequently the olive oil industry as well. This fact was the starting point for the elaboration of this study. The purpose of this study is the development of a comprehensive business plan for the creation of a model company which will produce and package olive oil and finally export its product to restaurants of high gastronomy value both in the Hellenic market and abroad. More specifically, we searched for the extent to which such a company would be viable financially to pursue a career in the olive oil industry by channeling its product exclusively via restaurants of approved gastronomic value, increasing this way the added value of our final product. Thus, collecting and analyzing both the primary data which were collected from the questionnaires we created and distributed electronically to food industry professionals, as well as the secondary data and in addition to the micro- and macro-economic analysis of business environment we studied at first the willingness to pay our product and secondary the financial viability of such a business venture. The findings of this study are quite optimistic because we found that the price of our product which was formed based on the willingness to pay that food industry professionals showed, ensures not only the business’ financial strength if our sales were at the level which have been measured and mentioned in detail below but also a very competitive price so that our company be able to penetrate these markets.