dc.contributor.advisor |
Βασιλόπουλος, Αχιλλέας |
el |
dc.contributor.author |
Πετροπούλου, Αικατερίνη Φ. |
el |
dc.date.issued |
2022-04-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10329/7566 |
|
dc.description.abstract |
Στην παρούσα ερευνητική μελέτη εξετάζεται το παγκόσμιο φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αλλά και οι δυσκολίες που παρουσιάζονται στο παγκόσμιο σύστημα τροφίμων. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων και στους τρόπους που έχουν εξετάσει διάφοροι παγκόσμιοι οργανισμοί για την επίλυση του φαινομένου.
Στην συνέχεια γίνεται ανάλυση του φαινομένου για την αγορά τροφίμων της Ισπανίας και της Ελλάδας. Παρουσιάζονται διαφορές και ομοιότητες στους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος για την κάθε χώρα. Για το πέρας της παρούσας μελέτης έγινε συνεργασία με το Ερευνητικό Ινστιτούτο CREDA της Ισπανίας όπου πραγματοποιήθηκε έρευνα πεδίου σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων σε Κεντρική Αγορά της Ισπανίας κατά το μήνα Ιούλιο. Τα δεδομένα αναλύθηκαν και παρουσιάζονται με λεπτομέρεια στην παρούσα έρευνα. Τέλος, πραγματοποιήθηκε έρευνα στους τελικούς καταναλωτές της Ισπανίας μέσω συγκεκριμένων παρεμβατικών δράσεων για την κατεύθυνση των αποφάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, μελετήθηκε η προθυμία αποδοχής πέντε διαφορετικών τιμών με έκπτωση από την αρχική τιμή ενός προϊόντος τομάτας. Δηλαδή, κατά πόσο συγκεκριμένες τεχνικές αυθυποβολής μπορούν να επηρεάσουν την τελική απόφαση του καταναλωτή ως προς την αγορά προϊόντος που προορίζεται ως απόβλητο.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως σε περιπτώσεις ανακατεύθυνσης των αποφάσεων του καταναλωτή θα πρέπει να αποφεύγονται οπτικοακουστικά μέσα που υποβαθμίζουν την ποιότητα του προϊόντος στα μάτια του. |
el |
dc.description.abstract |
This study examines the global phenomenon of food waste, its environmental impact, and the difficulties encountered in the global food system. In addition, it exhibits how various global organizations have considered resolving the problem.
Additionally, it is analyzed the phenomenon of food waste in the spanish and greek markets. There are differences and similarities in the way of dealing with the problem for each country. For this project, collaboration was conducted with the CREDA Research Institute of Spain. A field study was conducted in July on food waste in a Central Market of Spain, all the data was analyzed and presented in detail in the following study.
Finally, a survey was carried out on final consumer’s decision through specific-decision making intervention measures. In this context, the study examines the willingness to accept five different prices with a discount from the original price of a tomato product. In other words, it is examined how specific techniques can influence the final consumer's decision regarding the purchase of a product intended as waste.
The results indicate that in cases of reorientation of consumers' decisions, audiovisual media that degrade the quality of the product should be avoided. |
en |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.subject |
Σπατάλη τροφίμων |
el |
dc.subject |
Εφοδιαστική αλυσίδα |
el |
dc.subject |
Προθυμία αποδοχής |
el |
dc.subject |
Καταναλωτική συμπεριφορά |
el |
dc.subject |
Συμπεριφορική οικονομική |
el |
dc.subject |
Food waste |
en |
dc.subject |
Food supply chain |
en |
dc.subject |
Willingness to accept |
en |
dc.subject |
Consumer behavior |
en |
dc.subject |
Behavioral economics |
en |
dc.title |
Μελέτη για τη μείωση της σπάταλης τροφίμων στην εφοδιαστική αλυσίδα |
el |
dc.title.alternative |
Research about food waste reduction in supply chain |
en |
dc.type |
Μεταπτυχιακή εργασία |
el |
dc.contributor.department |
ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης |
el |
dc.description.degree |
Οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων τροφίμων και γεωργίας |
el |