Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποσκοπεί στην κατηγοριοποίηση των μελών του αγροτικού συνεταιρισμού ΘΕΣγη με έδρα τη Λάρισα, με βάση τα διαφορετικά χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις τους, βασιζόμενη στο θεωρητικό πλαίσιο του Hirschman (1970). Η εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης βασιζόμενη στη μεθοδολογία του Υin (2018). Μετά από εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, πραγματοποιούνται 12 τηλεφωνικές συνεντεύξεις, ακολουθώντας τη Θεωρεία U (Scharmer, 2018), σε αντιπροσωπευτικό δείγμα των μελών του συνεταιρισμού το οποίο έχει χωριστεί σε τρεις ξεχωριστές κατηγορίες με αντιπαραβολή των επιλογών «Έξοδος», «Διαμαρτυρία» και «Αφοσίωση» (Exit, Voice, Loyalty), τις οποίες προτείνει ο Hirschman. Στη συνέχεια, γίνεται ανάλυση των κειμένων των συνεντεύξεων με το λογισμικό πρόγραμμα ποιοτικής ανάλυσης Quirkos προκειμένου να εντοπιστούν τα κοινά χαρακτηριστικά των μελών εντός των προ επιλεχθέντων κατηγοριών και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά και προτιμήσεις τους σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ορισμένες σαφείς διαφορές μεταξύ των ομάδων και κυρίως όσον αφορά την κατηγορία που συνδέεται με την Αφοσίωση σε σχέση με την κατηγορία που σχετίζεται με την Έξοδο αλλά και αρκετές ομοιότητες ενώ δεν υπάρχουν σαφή αποτελέσματα που να υποδεικνύουν Διαμαρτυρία, αφήνοντας χώρο για μελλοντική έρευνα. Τα συμπεράσματα μπορούν δυνητικά να χρησιμοποιηθούν από τους συνεταιρισμούς για την χάραξη πολιτικής μελών.
The present dissertation places the members of the agricultural cooperative THESgi, Larissa, Greece, into distinct categories, based on the heterogeneity of their preferences. The study is based upon the theoretical framework of Hirschman (1970), and its empirical part adopts the case study methodology of Yin (2018). After an extensive literature review, 12 telephone interviews are conducted following the premises of Theory U (Scharmer, 2018) in a representative sample of the cooperative’s members, which is divided into three separate categories based on their observed behavior of Exit, Voice, Loyalty, as suggested by Hirschman. After transcribing the interviews, the texts were then analyzed with the Quirkos quality analysis software in order to identify the common characteristics of members within the pre-selected categories and their different characteristics and preferences in relation to the other categories. The results show some clear differences between the groups and especially between the category related to Loyalty and the category related to Exit, as well as several similarities between them, while there are ambiguous results indicating Voice as a member response, suggesting future research is needed. The conclusions and implications of the current study can potentially be used by cooperatives to shape their member policies.