Μέσα στο παγκόσμιο ανταγωνιστικό οικονομικό περιβάλλον, αποτελεί συνεχή πρόκληση για τις επιχειρήσεις να καλύπτουν τις αναδυόμενες ανάγκες για εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων τους. Για το λόγο αυτό, οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια επενδύουν πόρους για την ηλεκτρονική εκπαίδευση. Στην ψηφιακή εποχή, η ηλεκτρονική εκπαίδευση παρουσιάζει νέα δυναμική και δυνατότητες για την εκπαίδευση των εργαζομένων, όπως η ευελιξία στο χρόνο και ρυθμό μάθησης, και η μείωση του χρόνου και κόστους εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, η ηλεκτρονική εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην αποδοτικότητα των εργαζομένων και τους βοηθά να επαναπροσδιορίσουν τις υποχρεώσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει την επίδραση της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης στην παρακίνηση των εργαζομένων. Η παρακίνηση αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την επίτευξη των στόχων των εργαζομένων, αλλά και των στόχων των επιχειρήσεων. Για τους σκοπούς της εργασίας, αρχικά παρουσιάζονται βασικές έννοιες για την ηλεκτρονική εκπαίδευση, σχετικοί ορισμοί και οφέλη και συνοπτική ιστορική αναδρομή. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται νέες τάσεις στην ηλεκτρονική εκπαίδευση, καθώς και οφέλη για τις επιχειρήσεις.
Έπειτα παρουσιάζεται εμπειρική έρευνα που σκοπό είχε να διερευνήσει το ρόλο ηλεκτρονικής εκπαίδευσης στην παρακίνηση των εργαζομένων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 160 εργαζόμενων με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι η συμμετοχή σε προγράμματα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης επηρεάζει την παρακίνηση των εργαζόμενων. Επιπρόσθετα, η γνώση χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών επηρεάζει την παρακίνηση των εργαζόμενων, αλλά δεν επηρεάζει τη συμμετοχή των εργαζόμενων σε προγράμματα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.
In the global competitive economic environment, it is a constant challenge for companies to meet the emerging needs for training and skills development of their employees. For this reason, companies have been investing resources in e-learning in recent years. In the digital age, e-learning presents new dynamics and capabilities for employee training, such as flexibility in learning time and pace, and reducing training time and costs.
According to the literature, e-learning can contribute to employee productivity and help them redefine their responsibilities. In this context, the purpose of this dissertation is to study the effect of e-learning on employee motivation. Motivation is a very important factor in achieving the goals of employees, but also the goals of companies. For the purposes of the work, basic concepts for e-learning, relevant definitions and benefits and a brief historical background are first presented. Then there are new trends in e-learning as well as business benefits.
An empirical study is then presented to investigate the role of e-learning in motivating employees. The survey was conducted on a sample of 160 employees using an electronic questionnaire. The results showed that participation in e-learning programs affects employee motivation. In addition, knowledge of the use of Information and Communication Technologies affects employee motivation, but does not affect employee participation in e-learning programs.