Το ελαιόλαδο αποτελεί εδώ και αιώνες βασικό και αναντικατάστατο συστατικό της διατροφής του ανθρώπου. Η στροφή προς τη μεσογειακή διατροφή και η προβολή των ωφέλιμων στοιχείων του ελαιόλαδου σε πολλούς τομείς είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του ποσοστού κατανάλωσης ελαιόλαδου σε παγκόσμιο επίπεδο και από χώρες που δεν ήταν παραδοσιακά καταναλώτριες. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε κατανάλωση ελαιόλαδου, ενώ αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας καθώς είναι η τρίτη σε παραγωγή χώρα. Ωστόσο δεν έχει εκμεταλλευτεί επαρκώς την ποιοτική υπεροχή του προϊόντος της μη λαμβάνοντας ικανοποιητική αναγνώριση διεθνώς και πετυχαίνοντας μόνο το 27%της εγχώριας παραγωγής να φθάνει στην τυποποίηση. Στο πρώτο μέρος της παρούσας διπλωματικής έγινε θεωρητική αναφορά σε όρους όπως το μάρκετινγκ και η συμπεριφορά του καταναλωτή. Στο δεύτερο μέρος της μελέτης παρουσιάστηκαν αρχικά τα αποτελέσματα της δευτερογενούς έρευνας μέσω ανάλυσης κλαδικών μελετών. Στη συνέχεια έγινε αναφορά στη συνέντευξη που παραχωρήθηκε από μέλος της εταιρίας του κλάδου παραγωγής ελαιόλαδου. Τέλος, έγινε προσπάθεια να καταγραφούν οι αγοραστικές προτιμήσεις και οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών ελαιόλαδου. Η ποσοτική έρευνα βασίστηκε σε πρωτογενή στοιχεία κατόπιν συλλογής ερωτηματολογίων. Ακολούθησε περιγραφική στατιστική ανάλυση και τα συμπεράσματα αυτής.
Olive oil has been a basic and irreplaceable component of the human diet for centuries. The shift to the Mediterranean diet and the promotion of the beneficial elements of olive oil in many sectors has resulted in an increase in the percentage of olive oil consumption worldwide and by many countries that have not been traditionally consuming countries. Greece is the first country to consume olive oil, while it is an important part of the Greek economy as it is the third largest producer. However, it has not sufficiently exploited the quality superiority of its product, not receiving satisfactory international recognition and achieving only 27% of domestic production to reach labelling. In the first part of this dissertation reference was made to terms such as marketing and consumer behavior. In the second part of the study, the results of the secondary research were initially presented through the analysis of industry studies. Then, reference was made to the interview provided by a member of a company in the olive oil industry. Finally, an attempt was made to record the buying preferences and consumption habits of Greek olive oil consumers. The quantitative research was based on primary data after collection of questionnaires. A descriptive statistical analysis and its conclusions followed.